| کد خبر: 4456 |

خط۲ مترو مشهد ۳۸ماهه تمام می‌شود

تین نیوز | عضو شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از خطوط ریلی درون شهری مشهد گفت: اولین اقدامی كه شهردار مشهد انجام داد، در حوزه قطار شهری بود كه اعتبارات خوبی هم در این زمینه اختصاص داده شده است و قرار بر این شد كه این پروژه در مدت 38ماه تحویل داده شود.

 خلیل موحد در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی مشهد با اشاره به عملكرد شش ماهه خود در شورای چهارم اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: درحال حاضر جایگاه نظام اسلامی، از مرزها فراتر رفته و این موضوع مسئولیت را در نظام اسلامی سخت میكند.

وی با اشاره به اینكه شورای شهر فعلی را با شورای سوم نمیتوان قیاس كرد گفت: البته بنده از وضعیت فعلی شورا ناراضی هستم و باید ارتقا پیدا كند.

عضو شورای شهر مشهد با اشار به اینكه رابطه شورای شهر با مردم در مقایسه گذشت بهتر است، افزود: شورای چهارم به سمت حركت كارشناسی در مسائل پیش رفته و همچنین خداوند، شهرداری را قسمت ما كرده كه تا به امروز عملكرد ایشان به نگاههای ما نزدیك بوده است.

موحد در بخش دیگری از سخنان خود كمبود شغل را یكی از مشكلات شهر مشهد عنوان كرد و گفت: اگر كسی 10 نفر را سركار ببرد و كارش مولد باشد، ما از او حمایت خواهیم كرد.

وی با اشاره به معماری اسلامی در شهر خاطرنشان كرد: یكی از دغدغه‌های بنده، معماری اسلامی در شهر مشهد است و متاسفانه به جز چند طرح، حوزه علمیه در این زمینه چیز دیگری ندارد؛ بنابراین در این مدت موفق به تشكیل دو كارگروه در حوزه معماری اسلامی شده‌ایم.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به انتقال مشاغل مزاحم از داخل شهر به خارج شهر اظهار داشت: به دنبال این هستیم كه نمایشگاههای فروش اتومبیل را از شهر خارج و در مكانی برایشان شهر اتومبیل ایجاد كنیم كه در كنار خرید و فروش، جنبه توریستی هم داشته باشد.

موحد در ادامه با اشاره به موضوع خط2 قطار شهری مشهد گفت: قرارداد راه‌اندازی خط2 قطار شهری مشهد سه ساله بوده است و باید در 22بهمن سال گذشته افتتاح می‌شد. 800میلیارد تومان قرارداد برای اجرای این پروژه بسته شد و تنها 5/15درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه كرد: اولین اقدامی كه شهردار مشهد انجام داد، در حوزه قطار شهری بود كه اعتبارات خوبی هم در این زمینه اختصاص داده شده است و قرار بر این شد كه این پروژه در مدت 38ماه تحویل داده شود.
این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینكه باید فرهنگ شهر را دریابیم، ادامه داد: به فرهنگ عمومی تاكید شده و فرهنگ از لوازم كار شهر است. بخشی از فرهنگ عمومی اراده ملی است، بنابراین فرهنگ باید برونسپاری و به دست مردم واگذار شود

500 متر مربع نقاشی دیواری در تونل متروی مشهد اجرا می‌شود
مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: طولانی‌ترین نقاشی دیواری كشور در تونل قطارشهری مشهد اجرایی می‌شود.

هادی عرفان در این باره اظهار داشت: این پروژه كه با موضوع زیارت و امام هشتم(ع) برای تونل قطار شهری مدنظر گرفته شده است، طولانی‌ترین نقاشی دیواری افقی در كشور خواهد بود كه با حركت قطار برای مسافران به صورت انیمیشن اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: شهرداری مشهد با دعوت از هنرمندان برای ارائه طرحهای نقاشی دیواری، احجام و المانهای شهری از پیشنهادات آنان استقبال می‌كند تا پس از انتخاب در سطح شهر اجرا شود.
این مقام مسئول در زمینه همكاری سایر نهادها خاطرنشان كرد: این مسئولیت بر عهده شهرداری است و تنها در موارد خاص مناسبتی به درخواست نهادهایی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می‌كند.
عرفان عنوان كرد: اعتبارات مربوط به زیباسازی دیداری برای سال جاری با موافقت شورای اسلامی شهر افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.