| کد خبر: 252675 |

طرح تغییر در میزان برداشت بنزین از کارت سوخت صرفا برای مدیریت مصرف است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه گفت: طرح تغییر در میزان برداشت بنزین از کارت سوخت که طی روزهای اخیر در استان خراسان رضوی همچون سایر نقاط کشور آغاز شد؛ صرفا برای ساماندهی و مدیریت مصرف انرژی است و ربطی به دیگر مسائل ندارد.

تین نیوز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه گفت: طرح تغییر در میزان برداشت بنزین از کارت سوخت که طی روزهای اخیر در استان خراسان رضوی همچون سایر نقاط کشور آغاز شد؛ صرفا برای ساماندهی و مدیریت مصرف انرژی است و ربطی به دیگر مسائل ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا جواد بلندی افزود: برنامه ای برای سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین در سال آینده وجود ندارد و این موضوع در مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز صراحت دارد.

وی با تصریح بر اینکه نباید به شایعات توجه کرد، گفت: بر اساس طرحی که طی چند روز اخیر بصورت سراسری از جمله در منطقه تربت حیدریه شامل چهار ناحیه و ۱۰ شهرستان مرکزی و جنوب خراسان رضوی آغاز شد؛ امکان سوخت گیری از کارت شخصی ۴۰ لیتر در هر نوبت و از کارت جایگاه عرضه بنزین ۳۰ لیتر در هر نوبت امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: سقف سوخت گیری برای کارت های شخصی ۴۰ لیتر و سه نوبت در شبانه روز جمعا به میزان ۱۲۰ لیتر امکان پذیر است ضمن اینکه پس از اتمام ذخیره بنزین یارانه ای هر کارت امکان سوخت گیری با نرخ آزاد تا ۱۵۰ لیتر وجود دارد.

وی گفت: سهمیه سوخت کارت ها تغییر پیدا نکرد بلکه سقف برداشت در هر نوبت کاهش یافت که هدف آن ساماندهی و مدیریت مصرف با هدف جلوگیری از قاچاق است ضمن اینکه بنزین کافی در مخازن شرکت نفت و جایگاهها وجود دارد.

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه تربت حیدریه در خصوص گلایه برخی مشتریان از کمبود کارت در جایگاههای عرضه سوخت گفت: قبلا در جایگاههای عرضه سوخت برای هر نازل یک کارت فعال بود ولی اکنون در هر سکو یک کارت وجود دارد که این موضوع نیز در راستای مدیریت مصرف و تشویق رانندگان به استفاده از کارت شخصی است.

بلندی با بیان اینکه در منطقه تربت حیدریه شامل چهار ناحیه مرکزی، گناباد، خواف و کاشمر ۹۵ جایگاه عرضه سوخت وجود دارد، افزود: از این تعداد جایگاه ۶۳ مورد به عرضه بنزین مشغولند و در هیچیک از آنها گزارشی از کمبود یا بروز مشکل برای مشتریان گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: مخازن و انبار نفت تربت حیدریه به خط لوله سراسری نفت ایران متصل بوده و همواره ذخایر کافی وجود دارد از دیگر سو در زمان حاضر روزانه بطور میانگین حدود یک میلیون لیتر بنزین در منطقه تربت حیدریه توزیع می شود بطوریکه در دورترین روستاهای مرزی استان خراسان رضوی نیز دسترسی مردم به سوخت ممکن و آسان است.

 شرکت نفت منطقه تربت حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که از سال ۱۳۳۹ شمسی به خط لوله سراسری متصل است و چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را زیرپوشش دارد.

شرکت نفت منطقه تربت حیدریه همچنین بخشی از نیاز استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را با ناوگان حمل و نقل جاده ای تامین می کند.

کار توزیع سوخت اعم از بنزین، نفت و گازوئیل در استان خراسان رضوی از طریق سه منطقه مشهد، تربت حیدریه و سبزوار که به خط لوله سراسری متصل هستند؛ انجام می شود.

تربت حیدریه از شهرستانهای مهم و بزرگ استان خراسان رضوی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.