| کد خبر: 196335 |

۱۴ هزار خودرو دودزا در مشهد اعمال قانون شدند

از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار خودرو دودزا در این شهر اعمال قانون شده‌اند.

تین نیوز

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار خودرو دودزا در این شهر اعمال قانون شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد پذیرا افزود: از این تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی بودند که اخطار تهیه معاینه فنی به آن‌ها ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: هم‌چنین بیش از سه‌هزار خودرو به دلیل دودزا بودن به تعمیرگاه منتقل شدند تا با تعمیرات لازم از ایجاد آلودگی بیشتر در سطح شهر جلوگیری شود.

وی گفت: در پنج ماه نخست سال جاری از طریق بازدیدها و گشت های مختلف زیست محیطی، بیش از ۱۷ هزار تخلف زیست محیطی در شهر مشهد شناسایی شد که ۸۰ درصد آنها متعلق به خودروهای دودزا بوده است.

پذیرا افزود: هشت درصد تخلفات زیست‌محیطی نیز مربوط به پسماند تولید شده در شهر، هشت درصد مربوط به آلودگی صوتی، ۲ درصد مربوط به آلودگی نوری و ۲ درصد نیز دیگر آلایندگی‌های زیست‌محیطی بوده است.

وی اظهار داشت: کلان‌شهرهای کشور از جمله شهر مشهد با معضل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا مواجه هستند و ابعاد مختلف زندگی شهروندان تحت الشعاع این خطر زیست محیطی قرار گرفته است، بنابراین برخورد با منابع آلاینده‌های زیست محیطی باید به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پذیرا گفت: هم اکنون فاز اول و دوم سند توسعه محیط‌زیست، مطالعات پیوست زیست‌محیطی حریم شهر و انتشار فهرست آلاینده‌ها از پروژه های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط است که از ابتدای سال جاری تاکنون در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

روزانه بیش از یک میلیون خودرو در شهر مشهد تردد می‌کنند که سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن آلایندگی دارند. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.