| کد خبر: 168597 |

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

◄ احداث پل روگذر راه آهن تقاطع سنگ‌بست

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از احداث پل روگذر راه‌آهن سنگ بست با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۸ میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه‌وشهرسازی خراسان رضوی، گفت: احداث باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت‌جام – تایباد – دوغارون به طول ۲۲۰ کیلومتر که در شبکه ترانزیت شرقی – غربی کشور واقع است یکی از محورهای ترانزیتی مهم محسوب شده و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راه‌های ارتباطی دو کشور و بنادر جنوبی ایران برقرار می‌سازد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌و شهرسازی خراسان رضوی، محمدپارسا افزود: این محور با توجه به سیاست‌های کشور و استان مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در جهت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، افزایش حجم ترافیکی و در ادامه‌ نهضت راه‌سازی در استان آغاز شد که در ادامه این سیاست اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، عملیات اجرایی پروژه بزرگ و ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست را از سال ۹۴ آغاز کرده است.

وی عنوان کرد:‌ طول کلی پروژه با احتساب رمپ‌ها، لوپ‌ها و تیپرها ۱۰۰.۹ کیلومتر بوده و تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پارسا افزود: بخشی از این پروژه، احداث پل بزرگ و خاص فلزی روگذر راه‌آهن سنگ‌بست است که قسمت عمده‌ای از عملیات ساخت آن‌که بزرگ‌ترین پل تقاطع جاده و راه‌آهن در سطح استان است در خردادماه سال جاری انجام شد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: این پل عظیم دارای سه‌تیر فلزی باکسی به طول ۵۰ متر و عرض و ارتفاع دو متر برای هرکدام بوده که وزن هر تیر ۶۵ تن است و ارتفاع کوله‌های بتنی آن نیز ۱۳ متر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.