| کد خبر: 164485 |

افزایش ۱۲درصدی تناژ حمل داخلی کالای خراسان رضوی

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ا ی استان خراسان رضوی گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ در سطح استان میزان حمل کالا در استان خراسان رضوی نسبت به سال ۱۳۹۵ ، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ در سطح استان میزان حمل کالا در استان خراسان رضوی نسبت به سال ۱۳۹۵ ، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی محمدعلی‌خانی با اعلام خبر فوق افزود:در حوزه حمل‌ونقل داخلی کالای جاده‌ای استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۶ با حمل ۳۰ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۰۹ تن کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۲درصد رشد مواجه بوده است که در مدت‌زمان مذکور نیز با ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار ۶۶۴ سفر  ۱۱درصد رشد را نسبت به سال ۹۵ شاهد هستیم.

وی از مهم‌ترین علل افزایش تناژ را افزایش حمل سنگ‌آهن، سیمان و خاک معدنی اشاره نمود و اضافه کرد: ایجاد گشت‌های جاده‌ای، شناسایی نقاط فرار بار و همچنین ایجاد دفاتر صدور بارنامه در مناطق فاقد شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا و اعمال نظارت مستمر در پروسه حمل‌ونقل در اخذ بارنامه در رشد تناژ را از عوامل مؤثر در افزایش حمل کالا دانست.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی ازجمله اقدامات شاخص در حوزه حمل‌ونقل داخلی کالای استان در سال ۱۳۹۶ را بررسی اسناد و مدارک ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل وفق ضوابط زمان تأسیس،شناسایی مسیرهای فرار بار و ساماندهی دفاتر صدور بارنامه در سطح استان،افزایش ۳۰درصدی درآمد ۴ % استان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد .

خانی تشویق به سرمایه‌گذاری و ارتقاء تعداد شرکت‌های توانمند استان به ۱۱ شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا ، انجام منظم و گسترده گشت‌های جاده‌ای به تعداد۹۵ گشت جاده‌ای به‌اتفاق تشکل‌های صنفی و پلیس‌راه در سطح استان و همچنین ساماندهی حمل‌ونقل محمولات ۷ کارخانه‌های سیمان و فولاد  استان از طریق انعقاد تفاهم‌نامه  بررسی و اصلاح نرخ‌های کرایه حمل بین انجمن‌ها و کارخانه‌های سیمان از دیگر اقدامات شاخص در سال گذشته برشمرد.

وی ادامه داد: در حوزه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل داخلی کالا (کمیسیون ماده ۱۲)  به تعداد ۴۲ پرونده رسیدگی و منجر به صدور رأی شده که تعداد ۲۳۰ پرونده مربوط به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل کالا  طی سال ۱۳۹۶ بررسی و منجر به صدور رأی شده است که در همین راستا کمیته رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل تشکیل و به همین منظور دفتر ویژه‌ای در پایانه بار شهید خبیری مشهد با حضور  مدیر پایانه بار و تشکل‌های صنفی  شرکت‌ها حمل‌ونقل داخلی کالا بازگشایی گردیده است.

خانی ارتقای دانش و آگاهی فنی و تخصصی مدیران عامل و مدیران شعب شرکت‌های حمل‌ونقل کالا را ازجمله برنامه‌های مهم حوزه تحت سرپرستی خود اعلام کرد و افزود: در سال گذشته  سال ۱۶ دوره آموزشی جهت تعداد ۴۶۳ نفر از مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل برگزار گردیده است که در حوزه آموزش رانندگان حمل‌ونقل هم  ۳۴۶دوره آموزشی جهت تعداد ۵۷۰۴ راننده گردیده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای  خراسان رضوی تعداد جلسات برگزارشده با تشکل‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان جهت بررسی موضوعات و پیگیری مشکلات در سال ۱۳۹۶را ۳۱ جلسه اعلام کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.