| کد خبر: 216045 |

سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند ۷۵ درصد کاهش یافت

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: شیوع ویروس کرونا از ابتدای امسال تاکنون باعث کاهش ۷۵ درصدی مسافر در ناوگان اتوبوس درون شهری بیرجند شد.

تین نیوز

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: شیوع ویروس کرونا از ابتدای امسال تاکنون باعث کاهش ۷۵ درصدی مسافر در ناوگان اتوبوس درون شهری بیرجند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یدالله غلامپور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ دستگاه اتوبوس درون شهری فعال است افزود: این به معنای فعال بودن ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بوده و ۷۰ درصد دیگر این بخش به خاطر شرایط ویژه کرونا غیر فعال است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۸ هزار و ۴۶۸ نفر مسافر توسط ناوگان درون شهری جابه‌جا شده‌اند این در حالی است که آمار جا به‌جایی مسافر در مدت مشابه سال قبل سه میلیون ۵۳۱ هزار و ۵۴۲ نفر بوده است.

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند اضافه کرد: درآمد ناوگان اتوبوسرانی از محل جابه‌جایی مسافر اعم از بخش خصوصی و دولتی در چهار ماه اول سال جاری ۶ میلیون ۸۱۶ هزار ریال بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال کاهش درآمد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ساعت فعالیت اتوبوس‌ها نیز از ۶ صبح تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه است گفت: برابر مصوبات ستاد ملی کرونا از ۵۰ درصد ظرفیت صندلی اتوبوس‌ها برای حمل مسافر استفاده می‌شود.

غلامپور عنوان کرد: بر همین اساس برچسب ضربدر قرمز به منزله عدم نشستن روی صندلی‌ها به صورت یکی درمیان نصب شده است.

وی یادآور شد: البته با توجه به کاهش شدید مسافر، بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌ها در روز کمتر از ۴۰ درصد صندلی‌ها مسافر دارند.

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها الزامی است اضافه کرد: برای این منظور در ورودی اتوبوس‌ها برچسب آگهی ممنوعیت ورود بدون ماسک نصب شده است.

وی اظهار داشت: برخی از مسافران این موضوع را جدی نگرفته و رعایت نمی‌کنند که با تذکر رانندگان مواجه شده واکنش‌های بدی نشان می‌دهند.

غلامپور با بیان اینکه ماسک با قیمت مناسب در باجه‌های شارژ بلیت الکترونیک نیز توزیع می‌شود گفت: ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی هر شب بعد از تعطیلی و توقف ناوگان انجام می‌شود و در طول روز نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۳ در پایانه ابوذر ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: محلول ضد عفونی در محل پایانه اتوبوسرانی ابوذر و آزادی در اختیار رانندگان روزانه قرار می‌گیرد و آنها ملزم هستند ضد عفونی خودرو را انجام دهند.

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند با تاکید بر لزوم ضد عفونی دستگیره‌های ورودی اتوبوس‌ها و دستگاه کارتخوان گفت: برای ناوگان تاکسیرانی نیز ابلاغ شده صندلی عقب حداکثر ۲ نفر مسافر سوار شوند و چنانچه در این خصوص تخلف مشاهده شد شهروندان می‌توانند موضوع را به شماره ۳۲۳۳۸۰۳۴ اطلاع دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.