| کد خبر: 203312 |

واکنش‌ جهانی به «انتقام سخت» ایران

حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی در عراق واکنش های بین المللی مختلفی را به همراه داشت.

تین نیوز

حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی در عراق واکنش های بین المللی مختلفی را به همراه داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت  سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

امارات

وزیر امور خارجه امارات اعلام کرد، این ضروری است که منطقه از شرایط مشکل ساز کنونی خارج شود. وی در توییتر نوشت: عدم تشدید تنش ها امری عاقلانه و لازم است. باید مسیر سیاسی در راستای ایجاد ثبات دنبال شود.

لهستان

وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که نیروهای لهستانی در عراق طی حمله موشکی ایران آسیبی ندیدند. وی در توییتر نوشت: هیچ کدام از سربازان لهستان طی این حمله موشکی آسیب ندیدند. ما در تماس دائمی با فرمانده یگان نظامی لهستان در عراق هستیم.

استرالیا

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که تمامی نیروها و کارکنان دیپلمایتک این کشور در عراق در سلامت هستند. حدود ۳۰۰ نیروی نظامی استرالیا در عراق مستقر هستند. موریسون عنوان کرد که وی روز سه شنبه با ترامپ در مورد اوضاع روابط میان واشنکتن- تهران تلفنی گفت وگو کرد.

فیلیپین

 فیلیپین به شهروندانش دستور داد در بحبوحه این حملات ایران از عراق خارج شوند. سخنگوی وزارت خارجه فیلیپین اعلام کرد: سطح هشدار در کل عراق به سطح چهار که دستور خروج در آن است، رسیده.

وزارت خارجه فیلیپین اعلام کرد که ۱۶۰۰ شهروند فیلیپینی در عراق کار می کنند که نیمی از آنها در منطقه کردستان هستند و بقیه در تاسیسات آمریکا و دیگر کشورهای خارجی در بغداد فعالیت می کنند.

پاکستان

پاکستان نیز به شهروندانش که قصد سفر به عراق را دارند، توصیه کرد نهایت هوشیاری و احتیاط را داشته باشند. در بیانیه دولت پاکستان عنوان شد: با توجه به تحولات اخیر و شرایط امنیتی حاکم در منطقه، به شهروندان پاکستانی توصیه می شود در سفر به عراق کاملا احتیاط کنند.

دانمارک

نیروهای مسلح دانمارک در توییتر اعلام کرد که هیچ سرباز دانمارکی در حمله موشک ایران به یک پایگاه هوایی آمریکا در عراق کشته یا زخمی نشدند. ۱۳۰ سرباز دانمارکی به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش در سوریه و عراق حضور دارند.

نیوزیلند

نخست وزیر موقت نیوزیلند نیز در مورد تشدید تنش ها در منطقه ابراز نگرانی کرد. وینستون پیترز گفت: اکنون زمان خویشتنداری و کاهش تنش هاست تا دیپلماسی بر اوضاع غلبه کند. تمامی کارکنان این کشور در عراق در سلامت هستند. نیوزیلند ۵۰ پرسنل نظامی در عراق دارد.

آلمان

وزیر دفاع آلمان نیز در توییتر حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را به شدت محکوم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.