| کد خبر: 203032 |

زمان انتقام سخت ایران از آمریکا به روایت مقام بلندپایه سپاه

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار سلیمانی گفت: ان‌شالله به محض اینکه دستور برسد، سپاه با قدرت تمام می‌تواند وعده رهبر انقلاب را محقق کند.

تین نیوز

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار سلیمانی گفت: ان‌شالله به محض اینکه دستور برسد، سپاه با قدرت تمام می‌تواند وعده رهبر انقلاب را محقق کند.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع پرشور دانشجویان که با هدف اعلام آمادگی برای گرفتن انتقام سخت از آمریکا در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب درپی شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: ان‌شالله به محض اینکه دستور برسد و زمانی که خداوند مقرر کرده باشد، سپاه با قدرت تمام می‌تواند وعده رهبر انقلاب را محقق کند.

فدوی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا از لحاظ تاکتیکی بسیار ضعیف بود ، الان دانشجویان ما می‌توانند پهپادهایی بسازند که در آنها این توانمندی وجود دارد.

وی با اشاره به ضربات سپاه به آمریکا افزود: سپاه بارها ضرباتی به آمریکا زده است، مانند دستگیری تفنگداران آمریکایی که مقابل نیروهای ایرانی زانو زدند و تمام تلویزیون های دنیا اقتدار ایران را نشان دادند.

فدوی گفت: اینکه آمریکا در شب تاریک ناجوانمردانه خودروی عزیزان ما را هدف قرار دهد، حرکت بزدلانه ای بود و حتما پاسخ سختی خواهد گرفت. 

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: انتقام از آمریکا تنها مختص به ایران نیست و موکول به کل جغرافیای جبهه مقاومت است.

فلاحت‌پیشه: ترس آمریکایی‌ها از انتقام فراملی است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نیز با انتقاد از برخی تحلیل‌ها درباره شهادت سردار سلیمانی که ممکن است تبعاتی به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: برخی افراد موضوع انتقام از ترور سردار سلیمانی را به یک سیاست ملی تقلیل می‌دهند که این کاهش شأن شهید سلیمانی است. ایشان رهبر واقعی جریان مقاومت بود که از هند و پاکستان، افغاستان و سوریه، عراق، فلسطین و لبنان طرفدارانی داشت.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی همواره دو بعد داشته است»، گفت: یک بعد ملی است که سیاست کشور توسط دولت دنبال می‌شود بعد دیگر آزادی‌بخشی و آزادی‌خواهی، فراملی است که همواره براساس مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی شکل گرفته، الگوی امروزین جنبه فراملی، مقاومت است و سردار سلیمانی رهبر مقاومت به شمار می‌آمد.

رییس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «انتقام سردار سلیمانی فراملی خواهد بود»، افزود: کسانی انتقام خون سردار سلیمانی را می‌گیرند که جان و مال خود را مدیون ایشان در مقابله با داعش و دیگر فتنه‌های استکباری و سلفی می‌دانند.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: طرح بحث انتقام توسط دولت ایران یک موضوع است ولی این‌که برخی موضوع انتقام را به گونه‌ای دیگر مطرح می‌کنند به طور ناخودآگاه به کاهش نگرانی مقامات آمریکایی دامن می‌زنند. مقامات آمریکایی می‌گویند انتقام خون سردار سلیمانی فرامرزی است و در سراسر دنیا افراد مختلفی وجود دارند که انتقام خون سردار سلیمانی را می‌گیرند و دنیای ناامنی برای آنها ایجاد می‌کنند. البته که جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت می‌تواند در قالب منشور ملل متحد اقداماتی را انجام دهد بخشی از منشور به ایران اجازه می‌دهد انتقام خون شهید سلیمانی را در قالب اقدامات حقوقی، سیاسی و امنیتی بگیرد.

وی با بیان این‌که «آمریکایی‌ها از بعد فراملی انتقام می‌ترسند»، خاطرنشان کرد: در این شرایط انتظار می‌رود آقایان تحلیل‌ها را به گونه‌ای ارائه نکنند که معیارهای کوچکی را به این اتفاق بزرگ تحمیل کنند. خون شهید سلیمانی برکاتی همچون وحدت ایرانیان داشت حتی کسانی که با نظام و کشور مشکل دارند نتوانستند صلابت و سلامت و قدرت سردار سلیمانی در مقابله با تروریسم را انکار کنند به همین دلیل طرح موضوع انتقام مقابله به مثل ملی و دولتی باعث می‌شود معیارهای کوچکی شکل بگیرد و شأن کار را کاهش دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که خون شهید سلیمانی تاثیر خود را گذاشته و بعد از آن اتفاقات تازه‌ای در حوزه مقاومت رخ خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.