| کد خبر: 170443 |

◄ تغییر کابینه توسط روحانی یا مجلس؟

در حال حاضر با وجود نارضایتی‌ مجلسی‌ها، احزاب و مردم از عملکرد تیم اقتصادی روحانی ترمیم کابینه اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد اما اینکه مجلس اقدام به استیضاح وزیران خواهد کرد و یا شخص رئیس جمهور پرسش اصلی است

تین نیوز

در حال حاضر با وجود نارضایتی‌ مجلسی‌ها، احزاب و مردم از عملکرد تیم اقتصادی روحانی ترمیم کابینه اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد اما اینکه مجلس اقدام به استیضاح وزیران خواهد کرد و یا شخص رئیس جمهور پرسش اصلی است.

در پی وضعیت نابسامان اقتصادی،  ششم تیر بود که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه مشترک با امضای غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس به رئیس‌جمهور خبر داد و خواستار تغییر فوری تیم اقتصادی دولت شد.

این در حالی است که پیش‌تر آقای واعظی در مصاحبه‌ای اعلام کرده نظر آقای روحانی بر تغییر تیم اقتصادی دولت است که امیدواریم هرچه زودتر این مهم صورت گیرد.

در همان روز محمدرضا تابش نماینده یزد نیز در مجلس شورای اسلامی از نامه جمعی از نمایندگان به رئیس‌جمهور برای ترمیم تیم اقتصادی کابینه صحبت کرد.

علاوه به نماینده‌های مجلس عدم رضایتی که با توجه به وضعیت ارز و سکه و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها در جامعه هم به‌خوبی احساس می‌شود.

در چند ماه اخیر بسیاری از نمایندگان مجلس، کارشناسان و سیاسیون از لزوم تغییر در کابینه به‌ویژه ترمیم تیم اقتصادی دولت دوازدهم سخن گفته‌اند و می‌گویند. نمونه‌هایی از این اظهارات را می‌توان داشته‌اند، دید.

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، محسن رهامی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، در پارلمان محمد قسیم عثمانی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس،  پروانه سلحشوری نماینده تهران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، عبدالرضا هاشم‌زایی، جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس، ابوالفضل سروش عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید و .. ازجمله افرادی هستند که انتقادات خود از عملکرد تیم اقتصاد روحانی را اعلام  کرده و خواستار ترمیم آن شدند.

به گزارش ایسنا، ترمیم کابینه می‌تواند به دو صورت انجام شود. یا مجلس با استیضاح وزرا، آن‌ها را از سمت خود برکنار کند یا خود رئیس‌جمهور دست‌به‌کار شود. هر دو راه قانونی است اما از هر نظر که نگاه کنیم راه دوم هزینه کمتری دارد.

از طرفی مجلس تنها می‌تواند وزرا را استیضاح و برکنار کند درحالی‌که علاوه بر چند وزیر، چند نفر از معاونان رئیس‌جمهور و روسای سازمان‌های اقتصادی هستند که عملکرد ضعیف آن‌ها موجب انتقادات فراوانی شده و تنها رئیس‌جمهور می‌تواند آن‌ها را برکنار کند.

به گفته علی شکوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت، به نظر می‌رسد حداقل آقایان سیف و کرباسیان عوض خواهند شد. از آقای شریعتمداری در وزارتخانه صمت هم که در موضوع تخصیص ارز زیر سوال رفت نیز اسم برده می‌شود. آقایان آخوندی و ربیعی و حتی وزیر علوم را هم بعضی‌ها نام می‌برند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.