| کد خبر: 88928 |

افزایش جان باختگان حوادثرانندگی در راه های روستایی

تین نیوز | شاخص آسفالت راه های روستایی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و همین امر موجب بالا بودن حوادث رانندگی و تلفات جاده ای در این محورها شده است.مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت:  سال  گذشته آمار تلفات رانندگی در راه های روستایی استان 18.8درصد افزایش داشت.

این در حالی است که این آمار در محورهای اصلی 5.8 درصد کاهش را نشان می دهد.«سعید سبحانی» افزود: افزایش جان باختگان حوادث رانندگی در راه های روستایی موجب شد با وجود این که این آمار در محورهای اصلی کاهش داشت، در مجموع راه های روستایی و اصلی فقط نیم درصد کاهش تلفات جاده ای داشته باشیم در حالی که این میزان در کشور یک و نیم درصد کاهش داشت.

وی اظهارداشت: یکی از عواملی که موجب افزایش حوادث رانندگی در راه های روستایی می شود این است که این راه ها کمتر تحت  نظارت  و کنترل است و در این محورها کمتر پلیس به کار گرفته می شود و  زمانی که راننده می بیند نظارتی نمی شود با هر وسیله بدون ایمنی تردد می کند به ویژه موتورسواران بدون کلاه ایمنی تردد می کنند.

وی با اشاره به سرعت و سبقت غیرمجاز در محورهای روستایی ادامه داد:  باید راه های روستایی که آسفالت می شود، شانه سازی و از بین بردن قوس ها نیز انجام و علائم  نصب شود و بعد زیر بار ترافیکی برود ضمن این که در کنار این اقدامات،  فرهنگ سازی از سوی دهیاران ، بخشداران و ائمه جماعات و معتمدان روستا صورت گیرد تا حوادث رانندگی در این محورها به حداقل برسد.

وی محرومترین محور روستایی را  مربوط به شهرستان راز و جرگلان دانست و خاطرنشان کرد:اگر راه های روستایی از شرایط مناسبی از نظر زیرساخت ها، عرض جاده و شانه های خاکی، برخوردار نباشند،  خسارت هایی را از نظر فنی به خودروها وارد می کنند، به ویژه هزینه لاستیک در این راه ها بیشتر می شود.

وی با اشاره به این که کارهای خوبی در 3 تا 4 سال اخیر به ویژه پس از سفر مقام معظم رهبری در راه روستایی انجام شده است، عنوان کرد: تنها راه برطرف شدن این مشکل، جذب اعتبارات خوب و ملی برای ارتقای شاخص راه روستایی است تا حداقل به میانگین برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.