| کد خبر: 57959 |

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در فارس

تین نیوز | رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: با اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه و تشدید اقدامات کنترلی، تصادفات فوتی در استان فارس 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
 
سرهنگ کسری سیروسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازه زمانی سه ماهه نخست امسال شاهد بیشترین حجم ترافیک در محورهای استان بودیم که پلیس با استفاده از توان حداکثری و حضور مستمر در جاده‌ها کاهش 12 در صدی تصادفات را باعث شده است. در صورت نصب دستگاه‌های پیشرفته کنترل ترافیک میزان حوادث به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.
 
وی افزود: براساس کارشناسی‌های انجام شده، بیشترین علت وقوع تصادفات، بی‌توجهی به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ گزارش شده و از این میان 71 درصد تصادفات در محوهای اصلی و 29 درصد در محورهای فرعی رخ داده است.
 
سیروسی از افزایش 51 درصدی توقیف خودرو در استان خبر داد و گفت: براساس آمار، خودرو با خلافی بیش از 10 میلیون ریال، سرعت غیرمجاز و ارتکاب دو تخلف همزمان مهمترین علت توقیف خودرو در جاده‌های استان بوده است.
 
رئیس پلیس راه شمالی استان ضمن اشاره به افزایش 24 درصدی تخلفات حادثه ساز، از افزایش 21 درصدی اعمال قانون رانندگان متخلف خبر داد و افزود: هدف پلیس برای کاهش تخلفات، صرفا اعمال جریمه نیست اما هرگاه رانندگان متخلف با ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز باعث تهدید جان خود و دیگر هموطنان در جاده‌ها شوند، ماموران پلیس به طور قاطع با این گونه افراد برخورد خواهند کرد.
 
سیروسی ضمن تاکید بر آموزش فرهنگ ترافیک در راستای کاهش تخلفات رانندگی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سه ماهه نخست امسال بیش از 5000 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان فارس با مسائل ترافیکی آشنا شدند و بیش از 1700 نفر از رانندگان ناوگان مسافربری، باربری، موتورسیکلت و سواری قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند. امید می‌رود این موضوع باعث کاهش روز افزون میزان تصادفات در استان شود.
 
رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: تجهیز محورها به دوربین کنترل سرعت و نظارت تصویری، رفع نقاط حادثه خیز، ایجاد محورهای رفت و برگشت مجزا و ارتقاء فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی در مقوله ترافیک از مواردی است که بر کاهش تصادف‌ و متوفیان ناشی از آن تاثیر می‌گذارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.