| کد خبر: 52545 |

◄ بالاخره می شود یا نمی شود؟!

تین نیوز | از زمان سقوط آنتونوف 140 که روزگاری نه دیرین بلکه تا قبل از سقوط، جزء افتخارات مان بود و آن را ایران 140 می نامیدیم، وضعیت گزارش نهایی آن حادثه همانند بسیاری از حوادث دیگر مثل کشته شدن بیش از 40 هموطن مان در اتوبان تهران - قم همچنان مورد بحث است.

به گزارش تین نیوز، با این حال مهم تر از جزییات گزارش سقوط آنتونوف، آنچه بیشتر در رسانه ها و از زبان مسئولان هوایی مطرح می شود، توقف یا تداوم تولید این غول آهنی در ایران است.

یک بار می گویند توقف آنتونوف متوقف نشده، یک بار دیگر می گویند منظور آنتونوف 140 نیست آن متوقف شده و بار دیگر می گویند کسانی که از تولید آنتونوف صحبت می کنند، کذب گفته اند و آنتونوف تولید نمی شود.

چند روز پیش ایسنا به نقل از سیرتی، مدیر عامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) گفت که درباره هواپیمای ایران 140 تولیدی از سوی این شرکت که به دلیل حادثه سقوط مرداد‌ماه سال 1393 پرواز آن به حالت تعلیق در آمد، اظهار کرده است: با توجه به مشکلات پیش آمده در پرواز این هواپیمای تولید شده ما مجبور شدیم که بحث پرواز آن را تعلیق کنیم که البته هنوز تولید آن ادامه دارد.

اکنون روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری تداوم تولید ایران 140 را تکذیب کرده است. به گفته حمید حبیبی، معاون استاندارد سازمان هواپیمایی كشوری، تولید هواپیمای آنتونوف 140 توسط شركت هواپیماسازی ایران تکذیب می شود.
 
بر اساس این گزارش، پیرو درج اخبار در برخی سایت های داخلی و بخش های خبری خارجی، مبنی بر ادامه تولید هواپیمای آنتونوف 140 توسط شركت هواپیما سازی ایران (هسا)، حبیبی اعلام كرده است که شركت هسا در حال حاضر مجوز تولید هواپیمای آنتونوف 140 را ندارد.
 
نکته جالب اینکه معاون استاندارد سازمان هواپیمایی اعلام کرده "تا رسیدن به علت اصلی وقوع سانحه سال گذشته و برطرف كردن آن"، از تولید و به كار گیری هواپیمای آنتونوف 140 و  مجوزهای مربوطه جلوگیری شده است.

با روند موجود برای دستیابی به علت اصلی وقوع حادثه که همچنان ادامه دارد، و قرار نیست به این زودی ها مشخص شود، ظاهرا باید فعلا منتظر بمانیم.

با این حال معلوم نیست کدام را باید باور کرد: ایران 140 تولید می شود یا نمی شود؟ البته شاید هم ایران 140 متوقف شده اما آنتونوف خیر و یا بالعکس آنتونوف تولید نمی شود اما ایران 140 چرا!

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک دلسوز 0 0

    عزیزان، خدا نکند موضوعی علی السویه شود، اگر موضوعی مهم در بستر زمان عادی شود مردم دست از انتقاد سازنده می کشند و به طرف به چشم دشمن نگاه می کنند و دیگر انتقاد نمیکنند چون میدانند آب در هاون کوبیدن است مثلا آتش گرفتن پژو ۴۰۵ یا اتوبوس اسکانیا و دهها مورد دیگر که ابتدا مردم و رسانه ها با دلسوزی آنرا بیان یا پیگیری میکردند ولی به مرور مایوس شده و حتی از مشاوره و پیشنهاد دادن در امور اجتماعی دیگر نیز منصرف شدند. بی تفاوتی منفی رفته رفته تبدیل به عناد میشود و معاند دیگر حتی کارهای مثبت نظام را هم نمی بیند. بازماندگان سقوط فالکن و آنتونف را در نظر بگیرید که از اینهمه اخبار متناقض و عدم اعلام رسمی دلایل سقوط چه می کشند! آقایان مردم شهید داده اند و نظام را عزیز میدارند، با خون شهدا و قداست نظام بازی نکنید، بالاخره چی شد نتیجه بررسی سانحه؟ نگذارید این موضوع هم علی السویه شود. از تین نیوز عزیز که پیگیر است سپاسگذاریم

  • حسین 0 0

    تجربه نشون میده اگر‌تقصیر خلبان یا هواپیما بود خیلی زودتر اعلام میشد!! احتمالا در فرودگاه اشتباهاتی از سوی برج مراقبت و … اتفاق افتاده!

  • بیطرف 0 0

    سئوالی از قاضی محترم آقای شهریاری داشتم ۱) آیا بهتر نبود با نظر به اینکه سانحه هواپیمای ایران ۱۴۰ پروژه ای بوده که در سال ۱۳۷۵ در هواپیمایی کشوری شروع شده است کارشناسی را در کنار خود قرار میدادند که از بیرون سازمان هواپیمایی کشوری بود و ایشان در خصوص مسائل تخصصی جنابعالی را همراهی مینمود. ۲) با توضیحاتی که دوستان دادند احتمال دارد هر کارشناسی از جمله آقای شهاب محمدی خود نیز از مسببین بروز سانحه باشد حال آنکه در کنار شما قرار گرفتند!!آیا بررسی مقامات محترم قضایی بدین شکل صحیح خواهد بود؟ خواهش میکنم حتما چاپ بفرمایید

  • کارشناس هوایی 0 0

    با سلام در صورتی که هواپیما بخواهد در خطوط هوای مورد بهره برداری قرار گیرد نیاز به مجوز تولید از سازمان هواپیمایی کشوری است ولی در غیر اینصورت نیازی به مجوز این سازمان برای ادامه تولید نیست بنابراین بین سخن مهندس سیرتی و مهندس حبیبی تناقضی وجود ندارد

  • مجید کرمانی 0 0

    میخواهد بشود اما نمیشود چون اگر بشود پس منافع شخصی عده ای بنام پروژه ملی با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد. در صدور فرم های N و P مربوط به موتور و بدنه هواپیمای انتونف چه ها که نشد، چه سفرها و پولها بنام وام برای مثال یکی از دوستان که امروز چشم دیدن مخالفین انتونف را ندارد در ودل میکرد که از بد شانسی ما وسط سقف سوم پروژه متوقف شد پدر بد شانسی بسوزه.

  • بیطرف 0 0

    آقای شهاب محمدی شما که فکر کردی موتور ایراد دارد پس چرا بعنوان کارشناس قابلیت پرواز افزایش وزن این هواپیما را تایید نمودید! منظور شما این بود که سریعتر سانحه دهد؟ زیرا هر کسی میداند که اگر هر هواپیمایی که وارد هر کشوری شود ممکن است محدودیت خاصی به جهت وضعیت آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا داشته باشد. این هواپیما نیز به همین جهات وزنش برای برخاستن محدود شده بود. ولی با برداشتن این محدودیت تاثیر خود را در فرودگاهی high elevation و در روزی که دمای هوا بالا بود بصورت سانحه دیدیم. ولی شما با توجه به اینکه این موضوع را همکاران میدانند سریعا " برای پوشش دهی مدارک موتوری که در این پرواز سالم بود در روزنامه ها منتشر نمودید تا مردم را احساساتی کنید و از موضوع اصلی که هیچکس جز همکارانتان نمیدانند به دور کنید. بهر حال کسی که در مسند بررسی است باید بیطرفانه این موضوعات را بررسی کند.

  • شکری 0 0

    یک متخصص واقعی میداند که لرزشی در هواپیما قابل بررسی است که در کاکپیت توسط آلت دقیقی که Vibrationرا نشان میدهد سنجیده میشود. حال آنکه آقا شهاب گفته یواشکی به عنوان مسافر سوار شده و لرزش را فهمیده آقایان این چگونه کار علمی است ما که تا حالا این مدلی را ندیده بودیم. مسافر از سر جای خود چیزی را دیده که خلبان و کمک خلبان در کاکپیت فقط میتوانند ببینند؟ بنده قبول دارم که این هواپیما اشکالاتی دارد. ولی بیان اشکال باید از راه علمی باشد.

  • فنی شرکت هواپیمایی… شاهد فعالیتهای علمی و تخصصی آقای شهاب 0 0

    قصه های اقا شهاب پایان ندارد. به کشوری جهت ماموریت خارجی از سوی شرکت هواپیمایی رفتم دیدم یکی از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری در کنار خیابان منقلی به پا کرده و جگر سیخ کرده میفروشد. بسیار متعجب شدم. جلوتر رفتم دیدم بله آقا شهاب است. شب را برای صرف شام به بیرون از هتل رفتم درحالی که با دوستان قدم میزدم ایشان را جلوی جایی دیدم. فهمیدم علت این جگر فروشی جگر خریدن بود.

  • شهاب محمدی 0 0

    با تشکر بی پایان از دوستان که با الطاف بیدریغ خود اینجانب را مورد لطف قرار میدهند چرا که اینجانب مدتهای مدیدی به این سایت سری نزده بودم و با مرقومه دوست عزیزی که مطالب ارزشمندی را در خصوص اینجانب مرقوم فرموده بودند(سیخ و منقل و جگر) با تلفن یکی از دوستان موضوع را خوانده وبسیار خوشحال شدم که خدا توفیق این را به اینجانب مرحمت نموده که اسباب شادی و سرگرمی عده ای از بندگان خدا باشم.

  • نامور 0 0

    خدا به فریادتان نرسد با این اتهاماتی که به آقا شهاب محمدی میزنید، والله چوب میخورید، به عنوان مطلع عرض میکنم که اتهامات کذب محض است. بالاخره وضعیت فعلی تغییر میکند و شما که جیک جیک مستونتونه باید بفکر زمستونتون هم باشید.

  • احمد 0 0

    یکی دونفر جیره خوار که به آلاف و اولوفی اخیراً رسیده اند شکم ناپاکشان را از مسئولیت های حرام اربابشان پرکرده اند تاب تحمل دیدن[…] را ندارند. اینها از ظالم دفاع و بر مظلوم می تازند، غافل از اینکه خداوند حامی مظلوم است. کدام وجدان، قانون و شرع اجازه میدهد که به کسی اتهام بزنید؟ کجایند وجدان های بیدار؟ نوع نگارش نویسنده اتهامات حکایت از بغض و کینه شخصی وی از[…] دارد. با این کار میخواهند کسی جرات انتقاد نداشته باشد و آقایان راحت به کارشان برسند!

  • ناشناس 0 0

    حالا یکی ام اومده از مشکلات و معضلات سازمان هواپیمایی کشوری میگه همه دارند مسخره اش میکنند.. بیخیال مشت نمونه خرواره… لیاقت کارمندان سازمان همون جهانگیریانه.. مردم ایران شایستگی خوبی رو ندارند. تورو خدا چاپ کن.

  • کورش 0 0

    بهرام شهمیرزادی اقا شهاب کنار رودخانه دنیپرو پتروفسکی جیگر میفروختی عزیز این که جوک نیست بخندی بد بختی ما خانواده های سانحه داه است که کارشناس سانحه ایکه خودت ومحمد lg عاملش هستند شدند مسول بررسی سانحه.