| کد خبر: 49867 |

تردد خودروها در کلمبیا در روز زمین پاک ممنوع شد

تین نیوز | شبکه تلویزیونی ای پی تی ان گزارش داد: ممنوعیت استفاده از حدود دو میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت شخصی به مناسبت فرارسیدن روز زمین پاک در پایتخت کلمبیا باعث شد مردم با دوچرخه، پیاده یا وسایل نقلیه عمومی به محل کار خود بروند.

هزاران تن از سکنه بوگوتا روز گذشته (چهارشنبه) از هوای پاک استفاده کردند و با دوچرخه سرِ کار خود حاضر شدند. در روز زمین پاک، به غیر از اتوبوس‌ها، تاکسی ها و خودروهای پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس، که مجاز به رفت و آمد در خیابان‌های بوگوتا بودند، تردد دست‌کم دو میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت شخصی در پایتخت کلمبیا ممنوع اعلام شد.

مقامات شهرداری کلمبیا برای جلب توجه مردم به مشکلات آلودگی هوای این شهر و همچنین نیاز به حفاظت از محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه‌ای در جو زمین، از سال 1999 میلادی به این طرف، هر ساله به مناسبت‌های مختلف، چند روز را به عنوان روزهای ممنوعیت تردد وسایل نقلیه‌ی موتوریِ شخصی اعلام می کنند. ظرف چند ماه آتی نیز قرار است سه روز مختلفِ دیگر به همین عنوان در بوگوتا اختصاص یابد.

روز گذشته بسیاری از شهروندان پایتخت در خیابان‌های بوگوتا با دوچرخه تردد کردند، اما آنان که دوچرخه نداشتند یا تمایل نداشتند از آن استفاده کنند، در اتوبوس‌ها و تاکسی‌هایی که بسیار شلوغ شده بودند، با فشار زیاد تجمع کرده و به محل کار خود رفتند. بسیاری نیز انتخاب کردند قدم‌زنان و با پای پیاده در خیابان‌های خلوت شهر، رفت و آمد کنند.

ادیسون باکوئرو که از دوچرخه استفاده کرده بود، گفت: مردم در روزهای عادی با وسایل نقیله عمومی سرِ کار می روند و آنان که وضع مالیِ بهتری دارند از خودورهای شخصی یا تاکسی‌های تلفنی استفاده می‌کنند. از اینرو، به نظر من اختصاص دادن یک روز به ممنوعیت تردد خودروها باعث افزایش قابل توجهِ آگاهی مردم در رابطه با محیط زیست نخواهد شد، زیرا از فردا بار دیگر همه چیز به حالت سابقِ خود بازخواهد گشت.

فرانسیسکو بِرنال، یکی دیگر از ساکنان بوگوتا گفت: هرچه ما بیشتر درباره اینگونه فعالیت‌های آگاهی‌دهنده بدانیم و در آن شرکت کنیم، بهتر می‌توانیم به پرهیز از نابود کردن سیارهِ مان کمک کنیم و از اشاعه گازهای آلاینده و گازهای گلخانه ای که توسط خودروها تولید می شود نیز بکاهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.