| کد خبر: 29764 |

خسارات تلفات جاده‌ای بیش از ۷ درصد تولید ناخالص ملّی است

تین نیوز | رئیس حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین گفت: بر اساس آمارهای به‌دست آمده، تلفات رانندگی برابر ۷ درصد تولید ناخالص ملّی است.
 
سید مهدی دهاقین درباره ایمنی استانداردسازی جاده‌ها، اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای زیربخش‌های متعددی وجود دارد که باید مورد بررسی و نظارت ویژه‌ای قرار گیرد؛ همچنین آمارها نشان دهنده این است که تلفات رانندگی برابر 7 درصد تولید ناخالص ملّی است که آمار بسیار بالایی است و نیاز به بررسی و پیگیری دارد.
 
وی افزود: زیربخش اصلی حمل و نقل، راه‌ها هستند که آموزش مهم‌ترین پارامتر در زمینه ایمنی راه‌هاست؛ رویکرد اصلی بعد فرهنگی این زمینه، آموزش و اطلاع رسانی و تبلیغات درباره استانداردسازی و فرهنگ رانندگی است که اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
دهاقین با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه بیان کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، باید همه راهکارها و پیشنهادات در راستای کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات رانندگی به کارگیری شود؛ چراکه افراد به ویژه جوانان، سرمایه‌های ملّی کشور هستند.
 
رئیس حمل و نقل و پایانه‌های قزوین تصریح کرد: بر اساس آمارهای به‌دست آمده از اداره کل پزشکی قانون سال 85، 673 نفر، سال92، 289 نفر و در هفت ماه نخست امسال 197 نفر کشته داشتیم که به این روند نزولی در تعداد کشته‌ها، ایمنی پایدار گفته می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش تلفات رانندگی در استان باید از تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده و با تأسیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان در این راستا اقدام کنیم و همچنین از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها نیز استفاده نماییم.
 
دهاقین گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان، باید همه سازمان‌ها و ارگان‌ها با یکدیگر تعامی و همکاری داشته باشند و در راستای تحقق اهداف انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها، راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.