◄ آسمان و ۲ فرود اضطراری در ۶ ماه / نارضایتی مسافران از تاخیرهای پی در پی
تین نیوز | آمار بالای تاخیرات شرکت هواپیمایی آسمان از یک سو، و فرودهای اضطراری ناشی از نقص فنی هواپیماهای این شرکت از سویی دیگر، نارضایتی مسافران را در پی داشته است.
به گزارش تین نیوز، پس از دو حادثه تلخ سقوط هواپیماهای ایران 140 و توربو کوماندور ناجا، و کشته شدن جمعی از هموطنان مان، روز گذشته هواپیمای بوئینگ 727 شركت هواپیمایی آسمان، به دلیل نقص فنی در سیستم نمایشگر وضعیت چرخ ها، مجبور به فرود اضطراری شد، اما خوشبختانه این هواپیما بدون آسیب در باند فرودگاه مهرآباد فرود آمد.
این اولین باری نیست که در سال جاری، هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان دچار نقص فنی می شود، در اردیبهشت ماه امسال هم هواپیمای مسافری متعلق به این شرکت، که از مشهد به سمت زاهدان حرکت کرده بود به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد. در آن حادثه مهارت خلبان به حدی بود که به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسید و در واقع از بروز فاجعه جلوگیری کرد.
حسن اعرابی مقدم، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: هر 130 سرنشین به سلامت کامل از هواپیما خارج شدند؛ این در حالی است که فقط تعدادی از مسافران به علت عجله در خارج شدن از هواپیما دچار جراحت شدند.
به واسطه شرایط خاص حمل و نقل هوایی کشور، نقص فنی از مهمترین معضلاتی است که صنعت هوانوردی ایران را هدف قرار داده است، و اکثر شرکت های هواپیمایی بویژه آسمان، علت بالا بودن تاخیرها را، نقص فنی هواپیما می دانند.
آسمان، در زمان مدیریت عابدزاده
علیرضا بحیرایی، کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی، در خصوص وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان به خبرنگار تین نیوز، گفت: تغییر مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان، به نفع این شرکت نبوده است.
وی با اشاره به سابقه 25 ساله علی عابدزاده، مدیرعامل سابق آسمان گفت: در ابتدای مدیریت عابدزاده، شرکت آسمان با دو فروند هواپیمای فوکر 28 هلندی، که به صورت استیجاری بود، و تعدادی هواپیمای چارتر، که از قبل وارث شرکت های هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان بود، کار خود را آغاز کرد.
بحیرایی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در این مدت، شرکت هواپیمایی آسمان از یک مجموعه کوچک به مجموعه ای بزرگ تبدیل شد، و در آخرین روزهای مدیریت عابدزاده، تعداد هواپیماهای این شرکت به 35 فروند هواپیما از نوع فوکر، بوئینگ، و ایرباس افزایش یافت، ضمن اینکه از 30 نفر پرسنل فنی، به حدود 1200 نیروی متخصص فنی ارتقا یافت.
آمار تاخیرات شرکت هواپیمایی آسمان در شهریورماه 93
نگاهی به آمار تاخیرات شرکت های هواپیمایی در شهریور ماه سال جاری، نشان می دهد که شرکت هواپیمایی آسمان به لحاظ سهم تاخیرها در رده دوم قرار دارد.
آمار منتشره از سوی سازمان هواپیمایی کشور، نشان می دهد که میانگین تاخیر هر پرواز تاخیردار شرکت هواپیمایی آسمان، در شهریورماه سال جاری 80 دقیقه و میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت 33 دقیقه است.
به طور کلی شرکت هواپیمایی آسمان در شهریورماه امسال، از مجموع 817 پرواز خود، 334 پرواز تاخیری و بیش از 26 هزار دقیقه تاخیر داشته است.
آمار بالای تاخیرات شرکت هواپیمایی آسمان از یک سو، و فرودهای اضطراری ناشی از نقص فنی هواپیماهای این شرکت از سویی دیگر، نارضایتی مسافران را در پی داشته است.
گزارشهای مردمی، نشان می دهد که نحوه رسیدگی و پذیرایی برخی از شرکتهای هواپیمایی در تاخیرهای پروازی به مسافران رضایت بخش نیست، این در حالی است که مسافران بابت تاخیر بیش از نیم ساعت هواپیما میتوانند خواستار حقوق قانونی خود از شرکت های هواپیمایی باشند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.