| کد خبر: 261073 |

کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی با ترفند برنده شدن سفر اربعین

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن سفر اربعین خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن سفر اربعین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سرهنگ داود معظمی گودرزی، از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن سفر اربعین در یک برنامه رادیویی خبر داد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه کرد و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری برنامه رادیویی زائر اربعین اعلام کرده است که شما برنده یک سفر زیارتی در ایام اربعین شده اید.

وی گفت:مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می شد را در مرورگر تلفن همراه خود وارد کرده و اعلام کند که شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر ۲ نفر دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش تعداد شکات در حین رسیدگی پرونده بیان داشت: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفته و اظهار ندامت کرده و گفتند باتوجه به ایام اربعین و اشتیاق مردم برای سفر زیارتی به کشور عراق دست به چنین اقدامی زدند.

وی گفت: مجرمان بیش از پنج میلیارد ریال از تعداد حدود 20 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می کنند قطعا کلاهبرداری است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.