| کد خبر: 256069 |

جدیدترین شگرد مجرمان سایبری: ثبت نام حواله خودرو

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: اخیرا شیادان سایبری با عنوان خرید و فروش حواله خودروهای پیش‌فروش در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

تین نیوز

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: اخیرا شیادان سایبری با عنوان خرید و فروش حواله خودروهای پیش‌فروش در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش تین نیوز نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی در تشریح این خبر اظهار کرد: از جمله موارد کلاهبرداری در این زمینه می‌توان به ادعاهایی نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری حواله خودرو ، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال و … اشاره کرد.

وی با اشاره به شیوه دیگر مجرمان سایبری گفت: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران ادعا می‌کنند، لینک‌های کمکی برای ثبت نام سریع خودرو را در اختیار دارند، غافل از اینکه این سایت‌ها صفحات فیشینگ (جعلی) بوده که ضمن سرقت اطلاعات هویتی افراد و کارت بانکی شهروندان، اقدام به تخلیه حساب آنها می‌کند.

وی افزود: ممکن است افراد سودجو با حضور در کافی‌نت‌ها و یافتن افراد سالمند و ناآشنا به خریدهای آنلاین، اقدام به سواستفاده از اطلاعات هویتی و کارت بانکی آنان کنند.

سرهنگ حسینی در توصیه به شهروندان ادامه داد : به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی‌های کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان خرید و فروش خودرو را نخورده و حتما از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند.

همچنین در صورت مواجهه با اینگونه کلاهبرداری‌ها، از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع‌رسانی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.