| کد خبر: 2537 |

مدیرعامل راه آهن شمالشرق در گفتگو با تین نیوز:

◄ بی‌احتیاطی لکوموتیوران عامل حادثه خروج قطار از ریل است / هیچ مصدومی وجود ندارد

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن شمالشرق گفت: رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی لکوموتیوران در هنگام ورود به ایستگاه، عامل اصلی بروز حادثه است.

امیرحسین تاوپور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص حادثه خروج تعدادی از واگن‌های قطار مشهد-تهران از ریل گفت: قطار ف20 مشهد-تهران در ساعت 4:50 دقیقه صبح برای ادای فریضه نماز، قصد توقف در ایستگاه بکران شاهرود را داشته  که به علت رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی لکوموتیوران در هنگام ورود به ایستگاه دچار حادثه شده است.

وی افزود: بلافاصله کمیسیون سوانح راه آهن  وارد عمل شده و به امداد مسافران پرداخته شد. خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم و همه مسافران سالم هستند، تنها تعداد کمی از مسافران به صورت سطحی مجروح شده بودند که سرپایی درمان شدند.
 
مدیرعامل راه آهن شمالشرق خاطرنشان ساخت: در این حادثه 6 واگن به همراه لکوموتیو و مولد از خط خارج شد که بلافاصله قطار محلی شاهرود و تعدادی واگن که روی خط بودند به این قطار اضافه شده و 400 مسافر این قطار به سوی تهران عازم شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ‌کدام از واگن‌ها واژگون نشده‌اند، در مورد خسارت مالی این حادثه گفت: در حال حاضر نمی‌توان در مورد میزان خسارت وارده اظهار نظر کرد، باید تمام مسائل فنی بررسی شود و سپس میزان آن را اعلام نمود.

تاوپور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر خط آزاد است و تمام قطارهای تهران-مشهد و برعکس طبق برنامه سیر خود حرکت می‌کنند.
  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • طرفدار جان مردم 0 0

    اقای دکتر شما که مصاحبه های لازم و بهره برداری خود را از شعار افزایش سرعت قطارهای مسافری انجام داده اید لطفا جهت حفظ جان مسافرین و جلوگیری از بی اعتمادی مردم نسبت به مسافرت با قطار دستور فرمایید سرعت قطارها بدون سر و صدا به سرعت قبل برگردد.

  • طرفدار جان مردم 0 0

    اقای دکتر شما که مصاحبه های لازم و بهره برداری خود را از شعار افزایش سرعت قطارهای مسافری انجام داده اید لطفا جهت حفظ جان مسافرین و جلوگیری از بی اعتمادی مردم نسبت به مسافرت با قطار دستور فرمایید سرعت قطارها بدون سر و صدا به سرعت قبل برگردد.

  • علی 0 0

    درست است بی احتیاطی لکوموتیوران باعثانواع سوانح ریلی هست خروج قطار در یزد و آزادور و نقاب و… همه و همه مقصر لکوموتیوران میباشد. زیرا در راس حرکت آنهم در ساختار معیوب کنونی میباشد. جالب هست که هزاران مورد با اینکه همه اشتباه کرده اند ولی لکوموتیوران هوشیار بود از سانحه جلوگیری شد. که هیچگاه منتشز نشد. در ضمن هرکس هم که میگوید با سیستمهای پیشرفته ی atc. غیره عامل دخالت لکوموتیوران را به صفر میرسانیم اشتباه بزرگتری میکند زیرا در تمامی کشورهای پیشرفته باز هم لکوموتیوران وجود دارد و مقصر میشود. ژاپن را با آنهمه سیستم یادتان هست؟ بیش از صد کشته داده است. اسپانیا را چطور؟ آمریکا و آلمان هم همینطور.

  • علی احمدی 0 0

    خیلی عجیبه که سایتی که برای حمل و نقل هست اخبار و حوادثریلی را سانسور میکنه یا از صفحه ی اول سایت جمع میکنه خواهشا نظر مارو سانسور نکن. وقتی هر شرکتی لکوموتیوران میگیره و مثل جاده ها که هرکی اومده با یه گواهینامه ماشین میرونه این میشه دیگه. آخه مگه لکوموتیورانی رو هم میشه مثل بقیه مشاغل خصوصی کرد؟؟ با جون مردم بازی نکنین خواهشا. من فکر میکنم تازه روزای خوش ریلی هست با این آش شوربایی که درست شده.

  • 0 0

    باسلام - دکترآقایی جان!! از طلاگشتن پشیمان گشته ایم! لطف فرموده ما جماعت راه آهنی رامس کنید!!! پس از گذشت قریب به شش ماه حضورشما در مصدر راه آهن ج. ا. ا ظاهرا " آن عرق قدیمی شما نسبت به مجموعه هویدا نیست و با این انتسابات!! فقط سعی در رساندن محبوبین خویش به مناصب راه آهن را دارید!! یک سوال از محضرتان دارم؟!؟! آیا دانشجویان فارغ التحصیل شما از دانشگاه علم و صنعت توان یاری رساندن به مجموعه را دارند که شما اصرار به حضورشان در پست های کلیدی راه آهن را دارید؟؟!؟!