| کد خبر: 243567 |

هشدار به مردم در مورد آگهی‌های پیش‌فروش خانه

آگهی‌های پیش‌فروش خانه در منطقه ۲۲ تهران با متری ۱۴ میلیون تومان، کلاهبرداری «تعاونی نماها» است و پروژه‌های مسکونی تعریف شده غیرواقعی بوده و پروانه و جواز ساخت هم ندارند.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت: آگهی‌های پیش‌فروش خانه در منطقه ۲۲ تهران با متری ۱۴ میلیون تومان، کلاهبرداری «تعاونی نماها» است و پروژه‌های مسکونی تعریف شده غیرواقعی بوده و پروانه و جواز ساخت هم ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ۱۲ سال پیش قانون ساماندهی پیش‌فروش مسکن در مجلس تصویب شد. درست قبل از تصویب این قانون پروژه‌هایی با عنوان «نگین غرب»، «شفق» ، «مروارید» و غیره به مردم معرفی و پیش‌فروش شد، اما بعد چند سال مردم متوجه شدند هر یک واحد به ۱۵ نفر پیش‌فروش شده است. این آشفتگی باعث شد تا در همان موقع قانون پیش‌فروش مسکن وضع شود. در همان موقع نیز تمام اموال فرد کلاهبردار مصادره شد و به تصرف سازمان املاک کشور درآمد.

با این حال مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران، معتقد است که این اتفاق مجدد در حال وقوع است و در چند سال اخیر«تعاونی نماها» مجددا با تبلیغات گسترده و فریبنده اقدام به کلاهبرداری در ساخت و پیش فروش مسکن در منطقه ۲۲ تهران دارند.

«خشایار باقرپور» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آگهی‌های پیش‌فروش خانه در منطقه ۲۲ تهران آن هم با متری فقط ۱۴ میلیون تومان به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: در ۴ سال اخیر، تعدادی «تعاونی‌نما» ظهور و بروز کردند، یک‌سری معاملات و مبایعه‌نامه‌های کاملاً صوری و عجیب‌وغریب توسط افرادِ غیرِ ذی سمت به‌عنوان فروشنده و حتی نه به‌عنوان نماینده و وکیل قانونی تعاونی منعقد می‌شود.

تعریف پروژه‌های واهی و غیرواقعی در منطقه ۲۲ تهران

به گفته وی، این قراردادها با یک مبایعه‌نامه دستی بدون کد رهگیری، به‌صورت غیررسمی تهیه و روی آن پروژه‌هایی واهی تعریف می‌شود و این در حالی است که روی هیچ‌کدام از این اراضی نیز پروانه ساخت وجود ندارد و عموماً در منطقه ۲۲ تهران هستند.

وی درباره اینکه چرا این پروژه‌های واهی و غیرواقعی در این منطقه از پایتخت تعریف شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین محل‌های جولان تعاونی‌ها در منطقه ۲۲ تهران است. علت هم این است که اقبال عمومی مردم برای پیش‌خرید در این منطقه بیشتر است و این منطقه از اساس با ادبیاتِ پیش‌فروش و پذیره‌نویسی پروژه پا گرفته است.

باقرپور ادامه داد: اکنون حداکثر سوءاستفاده از نبود تخصص اقتصادی بین عموم جامعه می‌شود و  با اعداد و ارقام غیرواقعی مسکن کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی در این باره گفت: درحالی‌که اکنون در منطقه ۲۲ تهران به‌ازای هر یک مترمربع متراژ مفید سهم از جواز ساخت و قیمت زمین زیر ۱۵ میلیون تومان نیست، و هزینه ساخت هم که با عرف منطقه ۲۲ زیر ۱۴ میلیون تمام نمی‌شود، به این رقم اضافه می‌شود، چطور آگهی فروش خانه با متری ۱۴ میلیون داده می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.