| کد خبر: 23186 |

کاهش پنج درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی / پراید بیشترین حادثه را آفرید

تین نیوز | جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی گفت: در شش ماه اول سال 93 شاهد کاهش پنج درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی بودیم که در این حوادث خودروی پراید و موتور سیکلت بیشترین حادثه را آفریدند.
 
سرهنگ یعقوب لطیف در خصوص روند تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی طی سه ماهه اول سال و در مقایسه با میزان تلفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اعلام کرد: در فروردین 5 نفر کاهش تلفات جاده ای، اردیبهشت ماه 5 نفر کاهش و در خرداد ماه 18 نفر افزایش مرگ و میر داشته‌ایم.
 
جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی در خصوص این کشته شدگان در تصادفات جاده ای و در سه ماهه تابستان گفت: آمار مرداد ماه از طریق پزشکی قانونی هنوز اعلام نشده اما این روند افزایشی بوده است ولی در تیرماه 93 نسبت به تیر ماه 92 دو نفر کاهش تلفات داشته ایم.
 
سرهنگ لطیف عنوان کرد: در مجموع درشش ماه اول سال 93 در مقایسه با سال گذشته 5 درصد کاهش تلفات جاده ای را داشته ایم.
 
وی در بیان علت تصادفات جاده ای در خراسان رضوی اینگونه توضیح داد: در حوزه استحفاظی پلیس راه خراسان رضوی تصادق از نوع واژگونی در صدر حوادث بوده است.
 
جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی عنوان کرد: متاسفانه عدم رعایت حق تقدم و واژگونی خودرو به دلیل خستگی و خواب آلودگی از دلایل اصلی وقوع تصادفات در جاده های خراسان رضوی بوده اند.
 
وی افزود: در بررسی آمار تصادفات جاده ای استان معین شد؛ 39 درصد واژگونی بوده است و 17 درصد از این واژگونی ها به دلیل خستگی راننده رخ داده است.
 
جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی در خصوص راهکارهای اجرا شده برای کاهش تخلفات عنوان کرد: سامانه 110 و 120 آماده دریافت گزارش های مردمی از ناوگان مسافربری است که این مشارکت و نظارت مردمی در کاهش تخلفات این ناوگان موثر بوده است.
 
وی در ادامه از حضور مستمر نیروهای پلیس راه در جاده های استان به ‌عنوان یکی دیگر از عوامل در کاهش تخلفات جاده ای یاد کرد و گفت: 23 پایگاه در سطح راه های استان در جهت کنترل وسایل نقلیه مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند.
 
سرهنگ لطیف به تاثیر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در جاده‌های کشور به رانندگان اشاره کرد و عنوان داشت: در سال گذشته افسران نیروی انتظامی با مراجعه به مساجد یا موسسات مسافربری استان و نیز آموزش دهیاران یا موتور سیکلت سواران و رانندگان زراعتی در توسعه این فرهنگ موثر بوده اند.
 
جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی فرهنگ سازی را اولویت نیروی انتظامی دانست و افزود: برخی از راه های خراسان رضوی که در برخی از تصادفات موثر شمرده می شوند، به منظور اصلاح و رفع نقص با همکاری اداره کل راه و شهر سازی در دستور کار قرار گرفته و نیز ساماندهی تقاطع ها به منظور کاهش و پیشگیری از تصادفات جاده ای در اولویت برنامه ها قرار دارد.
 
جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی در خصوص تاثیر ناایمن بودن برخی خودروها در به وجود آمدن تصادفات، گفت: به عنوان مثال پراید در تصادفات جاده های خراسان رضوی یکی از آسیب پذیرترین خودروها شناخته شده و مثلا در تصادفی در جاده قوچان در تابستان امسال، دو خودروی سوناتا و پراید با یکدیگر برخورد داشتند که از چهار سرنشین پراید همگی کشته شدند و سرنشینان خودرو روبه رو سالم ماندند در حالیکه شدت تصادف هم زیاد نبود.
 
وی استاندارد بودن خودروها را در کاهش تلفات جاده ای موثر دانست و تاکید کرد: گزارش تاثیر خودروها در تصادفات به تهران ارسال می شود تا تصمیمات لازم و مذاکره با سازندگان این خودروها انجام شود.
 
جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی افزود: در تصادفات و حوادث در راه های خراسان رضوی خودروی پراید و موتور سیکلت ها بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
 
سرهنگ لطیف عنوان کرد: در طرح تابستانی پلیس راه در جاده‌های استان 23 پایگاه، 23 کانکس، 115 اکیپ و 23 تیم نامحسوس  فعالیت داشتند و در این میان نیز 3 تیم از قرارگاه پلیس به وظیفه نظارتی خود عمل می کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.