| کد خبر: 219930 |

کاهش آمار مصدومان حوادث کار و تصادفات در پنج ماهه سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری مصدومان ناشی از حوادث کار و تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که به ترتیب ۴.۳ درصد و ۲۶.۲ درصد بوده است.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری مصدومان ناشی از حوادث کار و تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که به ترتیب ۴.۳ درصد و ۲۶.۲ درصد بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علی سلیمانپور با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال جاری تعداد ۳۷ نفر که همگی مرد بودند، به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۸ نفر و همگی مرد بوده‌اند، کاهش داشته است. بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد جسم سخت و سقوط از بلندی بوده است.

وی افزود: در این مدت آمار مصدومان ناشی از حوادث کار با ۹۹۴ نفر که ۴۶ زن و ۹۴۸ مرد بوده‌اند نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک هزار و ۳۹ نفر که ۸۲ زن و ۹۵۷ مرد بوده‌اند ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مرداد ماه سال جاری تعداد ۹ نفر که همگی مرد بوده‌اند به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که پنج مرد بودند افزایش داشته است.

وی با توضیح اینکه آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در مرداد ماه سال جاری ۲۴۸ مورد بوده است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۶ زن و ۲۳۲ مرد بوده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۴۴ مورد که ۳۷ زن و ۲۰۷ مرد بوده‌اند ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

کاهش آمار تلفات تصادفات در پنج ماهه سال جاری

سلیمانپور با اشاره به اینکه در پنج ماهه سال جاری ۳۹۸ نفر که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده‌اند، تصریح کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۸۶ نفر بودند ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است و از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در استان اصفهان ۷۴ نفر زن و ۳۲۴ نفر مرد بوده‌اند.

وی توضیح داد: امسال بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۲۴۷ نفر در جاده‌های برون شهری، ۱۴۶ نفر در محورهای درون شهری و پنج نفر در سایر موارد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان افزود: در پنج ماهه اول سال جاری هشت هزار و ۹۶۲ مصدوم حوادث رانندگی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۲۰۷ نفر زن و شش هزار و ۷۵۵ نفر مرد هستند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶.۲ درصد کاهش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.