| کد خبر: 200866 |

آمار فوتی‌های تصادفات مهرماه امسال ۱۵ درصد افزایش یافت

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: ‌ هزار و ۶۷۰ نفر در مهر ماه سال جاری در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۷) با هزار و ۴۴۷ فوتی، ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: ‌ هزار و ۶۷۰ نفر در مهر ماه سال جاری در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۷) با هزار و ۴۴۷ فوتی، ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل فوتی های حوادث رانندگی در کشور مهر ماه امسال هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۳۷۵ نفر زن بودند.

در این مدت استان های خوزستان با ۱۲۵، تهران با ۱۲۱ و فارس با ۱۰۷ فوتی بیشترین و استان های اردبیل با ۲۰، گلستان و چهار محال و بختیاری هر کدام با ۲۳ و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

در این مدت هزار و ۱۳۱ نفر در مسیرهای برون شهری، ۳۸۷ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۲۲ نفر در مسیرهای روستایی، ۶ نفر در راه های اختصاصی و ۲۴ نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده اند.

در این گزارش تاکید شده است: در مهر ماه امسال همچنین ۳۲ هزار و ۸۰۸ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۹ هزار و ۴۳ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

مرگ بیش از ۱۱ هزار نفر در تصادفات هفت ماهه

در هفت ماهه سال جاری آمار جانباختگان حوادث رانندگی با رشد ۲.۱ درصدی مواجه بود، در این مدت ۲۲ هزار و ۲۸ نفر نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ هزار و ۷۹۹ نفر بود.

در ادامه گزارش پزشکی قانونی آمده است: از کل فوتی های تصادفات هفت ماهه امسال، ۸ هزار و ۵۷۸ نفر مرد و ۲ هزار و۴۵۰ نفر زن بودند. بیشترین تلفات هفت ماهه امسال مربوط به استان های فارس با ۸۵۰، خراسان رضوی با ۷۷۸ و تهران با ۷۷۷ مورد و کمترین آن با ۱۱۳ نفر مربوط به ایلام، ۱۴۹ نفر استان چهارمحال و بختیاری و ۱۵۵ فوتی مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد بود.

در این مدت ۲۲۷ هزار و ۸۳۶ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن کاهشی جزئی داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.