| کد خبر: 195064 |

عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها مطرح کرد:

◄ دلیل بی‌اعتنایی به فاجعه 17 هزار کشته در حوادث رانندگی چیست؟

مسئولان از عمق فاجعه و بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها اطلاع ندارند و متاسفانه بی‌اطلاع هستند که فقط برای یک فقره تصادف منجر به فوت و جرح باید پلیس، اورژانس، بیمارستان، دادگاه، بیمه، سازمان راهداری، پزشکی قانونی، کمیته امداد و انجمن ایتام کشور هزینه و همکاری کنند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای با طرح این پرسش که چرا ارگان‌های مختلف برای کاهش حوادث ترافیکی همکاری نمی‌کنند، گفت: طبق اظهارات سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا «بیمه مرکزی حاضر است برای جبران خسارت‌های مالی، فوتی و جرحی، پرداخت‌های بالایی داشته باشد (دیه ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر را بپردازد) اما برای تقویت سازمان‌های مرتبط، پرداختی نداشته باشد».

محمد اتحادی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز ادامه داد: با توجه به آمار سالیانه 17 هزار جان باخته سوانح ترافیکی، سال 97 خسارات و هزینه‌های جان باختگان این حوادث 2 هزار میلیارد تومان شد.

بیشتر بخوانید:

عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و همیار جامعه ایمن کشور در اصفهان افزود: همچنین با توجه به خسارت 22 میلیارد دلاری تصادفات به کشور و این‌که فوت هر نفر حدود 5 میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد، لازم است همه دستگاه‌ها، مدیران، سازمان‌ها، ارگان‌ها و بیمه‌ها بی‌تفاوتی را کنار گذاشته و قدمی در این زمینه بردارند.

او با طرح این پرسش که چرا مدیران و مسئولان مربوطه برای کاهش حوادث ترافیکی بی‌تفاوت هستند، بیان کرد: دلیل اول این است که از عمق فاجعه و بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها اطلاع ندارند و متاسفانه بی‌اطلاع هستند که فقط برای یک فقره تصادف منجر به فوت و جرح باید پلیس، اورژانس، بیمارستان، دادگاه، بیمه، سازمان راهداری، پزشکی قانونی، کمیته امداد و انجمن ایتام کشور هزینه و همکاری کنند. 

اتحادی گفت: همچنین گویا مسئولان مطلع نیستند که برای ترمیم شکستگی استخوان یک حادثه‌دیده تصادفات، استفاده از یک بیمارستان با متخصص و تجهیزات برای ماه‌ها مورد نیاز است.

به گزارش تین نیوز، این فعال حمل‌ونقلی افزود: همچنین از حال و روحیه مادر یا همسری که خبر مرگ فرزند یا همسرش را به او اطلاع می‌دهند و از وضعیت راننده کامیونی که 10سال است در منزل خود روی تخت افتاده و قطع نخاع شده، بی اطلاعند.

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و همیار جامعه ایمن کشور تاکید کرد: چرا بیمه مرکزی ایران برای کاهش حوادث رانندگی هزینه نمی‌کند؟ چرا جرائم رانندگی صرف کاهش تصادفات، ایمنی و آموزش نمی‌شود؟

اتحادی اظهار کرد: چرا برای طراحی صندوق عقب پژو، 250 میلیون دلار در نظر گرفته می‌شود، ولی برای کاهش تصادف و خسارات وارده و ایمنی اقدامی نمی‌شود؟

 این راننده خود مالک افزود: چرا صدا و سیما برای بسیاری از موضوعات برنامه‌سازی و وقت و هزینه صرف می‌کند ولی برای کاهش تصادفات و آموزش مردم کم لطفی می‌کند؟

او گفت: بنده چندین طرح برای کاهش حوادث رانندگی برای ریاست بیمه مرکزی ارسال کردم ومطمئن بودم اثر‌گذار است اما همکاری در این زمینه صورت نگرفت.

به گزارش تین نیوز، سردار سید کمال هادیانفر، تیرماه امسال (19 تیر) در حاشیه رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از عملکرد بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی حاضر است برای جبران خسارت‌های مالی، فوتی و جرحی، پرداخت‌های بالایی داشته باشد (دیه ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر را بپردازد) اما برای تقویت سازمان‌های مرتبط، پرداختی نداشته باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین 31 تیرماه امسال در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید پلیس راه راهور ناجا گفت: صدا و سیما جزو همان ۳۳ دستگاهی است که برای کاهش تصادفات و به تبع آن جانباختگان برنامه داشته باشد، یعنی صدا و سیما به صورت مستقیم در تغییر فرهنگ رفتار رانندگان مسئول است و نقش صدا و سیما یک نقش انکارناپذیر است. اما متاسفانه می‌بینیم برای پخش کلیپ‌های فرهنگی درخواست مبلغ از پلیس راهور می‌کند. متاسفانه صدا و سیما اهتمام جدی در رابطه با این نقش خود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.