| کد خبر: 185287 |

خسارت 50میلیاردی سیل به راه‌های همدان

سیل ۵۰ میلیارد‌ تومان به محورهای مواصلاتی همدان خسارت وارد کرد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: با بارش‌های سیلابی اخیر در استان همدان تاکنون برآورد خسارت وارد شده به را‌ه‌های استان همدان ۵۰ میلیارد‌تومان شده است.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم،  حمید پرورشی خرم در نشست خبری راهداری پاسخگوی سوال‌های خبرنگاران بود و اظهار داشت: در حوادث اخیر جاده‌های استان همدان دو رانش زمین در محور ارتباطی گردنه اسد‌آباد و محور ارتباطی آور زمان به نهاوند(گردنه آبدر) داشت که هنوز برآورد خسارت برای این محدوده‌ها مشخص نیست و باید بررسی کامل انجام دهیم.

وی درباره این انتقاد که گفته شده؛ رانش زمین در این محور‌ها نداشتیم و ایراد نقص زیر ساخت راه بوده است، افزود: زیر ساخت راه‌ارتباطی گردنه اسد‌آباد که بیشتر مورد نظر است راه ارتباطی ساخته شده در روز‌های قبل یا سال‌های اخیر نیست. راهیست که سال‌ها استفاده می‌شود و ارتباطی به زیر‌ساخت راه ندارد.

پرورشی تاکید کرد: در زمانی که تراکم خاک نقطه‌ای از زمین به هر‌دلیل اشباع شود و خاک توانایی تحمل بار اضافی انرژی ایجاد شده را نداشته باشد رانش در آن محل رخ می‌دهد که تاکنون در 2 نقطه از راه‌های استان همدان این اتفاق افتاده است.

وی گفت: راه ارتباطی محور همدان  به راستگویان و قلعه‌جوق فامنین هم بر اثر آبگرفتگی ناشی از شکستگی یک بند خاکی در استان مرکزی به صورت محدود در روز‌های قبل مسدود بود که باز شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، درباره کمک‌رسانی اداره راهداری استان همدان در شهرستان الیگودرز استان لرستان، اظهار داشت: تجهیزات عمران راهداری به تعداد 14دستگاه لودر، گریدر، کامیون و یک دستگاه خودروی پشتیبانی به منطقه فرستادیم و در منطقه برای باز کردن راه و یا ایجاد پل ارتباطی در الیگودرز حضور داریم و تا زمان نیاز هم در منطقه می‌مانیم.

پرورشی افزود: اکنون در منطقه سفید‌دشت و شور‌آباد شهرستان الیگودرز استان لرستان حضور داریم و خدمات راهداری را برای هموطنان در این نقطه از کشور ارایه می‌دهیم.

وی افزود: استان همدان 12 هزار دهنه پل دارد که از این تعداد 200 دهنه پل راه‌های ارتباطی استان آسیب جزئی و 37 دهنه هم آسیب کلی دیدند و تخریب شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.