| کد خبر: 179896 |

◄ راننده اتوبوس دانشجویان علوم و تحقیقات کارت سلامت نداشت

حبیب‌الله ده‌مرده، جبار کوچکی نژاد و فریده اولادقباد از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از محل حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد بازدید داشتند که مشخص شد خودرو فاقد معاینه فنی و راننده فاقد کارت سلامت بوده است.

تین نیوز

حبیب‌الله ده‌مرده، جبار کوچکی نژاد و فریده اولادقباد از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از محل حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد بازدید داشتند که مشخص شد خودرو فاقد معاینه فنی و راننده فاقد کارت سلامت بوده است.

 به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، این نمایندگان پس از عیادت شب گذشته خود از مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات به بررسی محل حادثه پرداختند.

ده‌مرده رئیس کمیته آموزش عالی مجلس تأکید کرد: نقص فنی خودرو با توجه به گفت‌وگویی که با مجروحان هوشیار حادثه داشتیم، کاملاً مشهود و محرز بود و همه آن‌ها به این مسئله اذعان داشتند که چند لحظه پیش از وقوع حادثه راننده اعلام کرده است که خودرو ترمز بریده و به همین دلیل تعداد زیادی از مسافران خودرو به قسمت عقب‌رفته‌اند لذا این مسئله را نمی‌‎توان رد کرد که خودرو نقص فنی داشته است و به همین جهت باید توضیحاتی درخصوص صلاحیت فنی خودروهای استفاده‌شده در دانشگاه ارائه شود.

کوچکی نژاد نیز با تأکید بر ارائه مستندات و مدارک در رابطه با قراردادها به مجلس، طی تماس تلفنی در همین نشست با پزشکی قانونی هرگونه سکته قلبی یا مغزی راننده خودرو را رد کرد و علت حادثه را این مسئله ندانست.

اولاد قباد نیز با اشاره به بازداشت مدیرعامل و یکی دیگر از مسئولان شرکت مهران گشت (شرکت پیمانکار طرف قرارداد دانشگاه علوم تحقیقات برای انتقال دانشجویان)، تأکید کرد: ابعاد حادثه باید کاملاً برای مردم و نمایندگان مردم مشخص شود به‌خصوص با توجه به اینکه در آیین‌نامه‌ها قیدشده رانندگان حتماً باید دارای کارت سلامت باشند، آیا راننده خودرو دارای این مدارک بوده است یا خیر.

راننده فوت‌شده خودرو تنها 20 روز بود که در دانشگاه به کار گرفته‌شده و واحد ترابری کارت سلامت و معاینه فنی را از وی دریافت نکرده و پیگیری‌‌های نیز در این زمینه صورت نگرفته است.

همچنین مشخص شد که راننده فوت‌شده پدر یکی از رانندگان مشغول به کار در دانشگاه بود که شاید تعلل در اخذ مدارک لازم از او به همین علت بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.