| کد خبر: 179845 |

◄ شهربانو امانی: چرا مسیر دانشگاه گاردیل و سرعت‌گیر نداشت؟

شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمنی شورای‌شهر تهران در بازدیدی که از محل حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات داشته به مشکلات ایمنی برخورد کرده که درصورت عدم وجود این کمبودها شادی حادثه دیروز رخ نمی‌داد و یا با شدت کمتری اتفاق می‌افتاد.

تین نیوز

شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمنی شورای‌شهر تهران در بازدیدی که از محل حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات داشته به مشکلات ایمنی برخورد کرده که درصورت عدم وجود این کمبودها شاید حادثه دیروز رخ نمی‌داد و یا با شدت کمتری اتفاق می‌افتاد.

به‌گزارش تین‌نیوز، امانی در توییتر خود نوشت: علت حادثه دردناک دانشگاه علوم و تحقیقات هنوز روشن نیست؛ اما طی بازدیدی که از محل حادثه داشتم، نداشتن سرعت‌گیر، شیب زیاد و وجود برخی تأسیسات می‌تواند از عوامل حادثه باشد. از سویی نداشتن پد فرود هلی‌کوپتر و بسته بودن بیمارستان فوق تخصصی فرهیختگان در دو قدمی دانشگاه نیز جای سؤال دارد.

او اظهار کرده: متأسفانه هنوز فرهنگ ایمنی در کشورمان نهادینه نشده و برهمین‌اساس شاهد آن هستیم که اتفاقات ناگواری همچون این حادثه رخ می‌دهد و دستگاه‌ها با هزینه‌های چند برابری زخم بر زمین‌مانده را تیمار می‌کند.

امانی بابیان اینکه مرگ فرزندان به‌خصوص دانشجویان، نخبگان و... و همچنین آسیبی که در این حادثه‌ها به خانواده‌ها می‌رسد جبران‌ناپذیر است، عنوان کرد: متأسفانه در این حادثه دو دختر دانشجو و ۵ پسر دانشجو به همراه راننده اتوبوس جان خود را از دست دادند و این درحالی بود که این افراد هفته آینده امتحان داشتند و حقش نبود که چنین اتفاقی برایشان رخ دهد.

او با اشاره به شیب تند مسیر دانشگاه  گفت: پلیس باید بررسی کند، اما برای من جای سؤال است که چرا مسیر ایمن نبود؛ چرا گاردریل نداشتند؟ چرا سرعت‌گیر نبود؟

امانی بابیان اینکه آیا صرف اینکه سرویس دانشجویان به شرکت پیمانکاری تحویل داده شود کار تمام می‌شود، افزود: این مسیر باید ایمن می‌شد و همچنین ایمنی خودرو نیز باید لحاظ می‌شد.

او در سؤالی دیگر عنوان کرد: درست روبه روی در دانشگاه بیمارستان فوق تخصصی فرهنگیان وجود دارد، اما در آن بسته بود و مجبور شدند که بیماران را به سایر مراکز درمانی اعزام کنند و حالا چه کسی جوابگوی این حادثه است؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.