| کد خبر: 171551 |

سقوط هواپیمای مسافری در اندونزی 8 کشته برجای گذاشت

دراثر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری روز یکشنبه در پاپوا در شرق اندونزی 8 سرنشین آن کشته اما یک پسر 12 ساله نجات یافت.

تین نیوز

دراثر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری روز یکشنبه در پاپوا در شرق اندونزی 8 سرنشین آن کشته اما یک پسر 12 ساله نجات یافت.

به گزارش تین‌نیوز‌به نقل از ایرنا بر اساس گزارش رسانههای اندونزی، بقایای یک فروند هواپیمای کوچک مسافربری ساخت سوئیس در حومه منطقه کوهستانی اکسیبیل Oksibil پاپوا در شرق اندونزی پیدا شده است.

سخنگوی نظامی منطقه پاپوای در این زمینه به تلویزیون مترو اندونزی گفت: اجساد 8 سرنشین این هواپیمای کوچک یافته و سرنشین زنده اما بشدت مجروح نیز به یک مرکز درمانی منتقل شده است.

طبق اظهارات این مقام محلی هنوز علت سقوط این هواپیما مشخص نشده اما کمیته ملی امنیت حمل و نقل اندونزی این سانحه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این هواپیما متعلق به یک شرکت هواپیمایی خصوصی با هفت سرنشین و دو کادر پرواز بوده است.

گفته می شود این هواپیما پس از سقوط و انفجار کاملا متلاشی شده و اعضای تیم امداد و نجات پس از دوساعت توانستند خود را به محل حادثه برسانند.

استفاده از هواپیماهای کوچک برای نقل و انتقال در اندونزی با بیش از 17 هزار جزیره بسیار رایج است اما طبیعت بکر و ناشناخته این کشور تاکنون شاهد حوادث متعدد هوایی و دریایی به دلیل عدم رعایت امنیت توسط هواپیماهای خصوصی و همچنین کشتی ها و قایق های مسافربری بوده است.

پاپوا در شرق اندونزی و در اعماق اقیانوس آرام منطقه دورافتاده ای است که دسترسی به آن دشوار است.

شرق اندونزی همچنین در یک هفته اخیر با سه زمین لرزه پرقدرت 7 ، 6.2 و 5.9 ریشتری روبه رو شد و به همین دلیل شاهد مهیب ترین فاجعه زیست محیطی بود که تاکنون 389 نفر قربانی، بیش از 13 هزار نفر مجروح و افزون بر150 هزار نفر بی خانمان در پی داشته است.

نخستین زلزله اصلی این کشوربا قدرت 7 ریشتر که در 'نوسا تنگورا' در جزیره لومبوک در شرق اندونزی در روز یکشنبه گذشته اتفاق افتاد و پس از آن دو زمین لرزه دیگر در روزهای سه شنبه و پنجشنبه گذشته آمار قربانیان را به صدها نفر افزایش داد.

مرکز ملی بلایای طبیعی اندونزی روز یکشنبه با صدور گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده پس از یک هفته اعلام کرد: به نظر می رسد با توجه به اینکه اقدامات امداد و نجات در منطقه هنوز ادامه دارد ، آمار قربانیان افزایش خواهد یافت.

طبق این گزارش این فاجعه طبیعی تاکنون بیش از 13 هزار و 600 نفر تاکنون مجروح و افزون بر 387 هزار نفر بی خانمان برجای گذاشته است.

علاوه براین در یک هفته اخیر 521 پس لرزه دراین منطقه رخ داده که سبب شده مردم محلی با وحشت و هراس بسیار در چادرهای امدادی به سر برند.

طبق این گزارش تاکنون بیش از 68 هزار خانه مسکونی، 468 واحد مدرسه، 6 پل و سه بیمارستان در اندونزی در اثر این زلزله ها کاملا تخریب شده اند.

مسئولان محلی برآورد کردند بیش از 138 میلیون دلار به منطقه آسیب رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.