| کد خبر: 11784 |

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

◄ اجرای طرح ارزیابی ایمنی راه در تمام محورهای کشور

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: باید طرح ارزیابی ایمنی راه‌ها در استانها اجرا شود چراكه این مسأله در افزایش ایمنی موثر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز 5 تیرماه 93 در نشست با اساتید دانشگاه های استان اصفهان، با تأكید بر اهمیت نگهداری راه ها با استفاده از فناوری های نوین و كم هزینه گفت: سامانه انتشار اطلاعات سوانح رانندگی در دستور كمیسیون ایمنی راه ها قرار دارد كه آمار مرتبط با هماهنگی دستگاه های مختلف را منتشر می كند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه باید یكپارچگی در طرح های توسعه شهری و طرح جامع حمل و نقل مدنظر باشد و آموزش های دانشگاهی مطابق با نیازها باشند، اظهار داشت: برای ساماندهی بیشتر اساتید دانشگاهی در استانها می توانند عضو وابسته مركز تحقیقات راه و مسكن و شهرسازی شوند و پژوهشهای كاربردی با همكاری دانشگاه ها وزارت راه و شهرسازی تعریف شود.

وی با اشاره به اینكه تدریج وضعیتی در كلانشهرها شكل می گیرد كه با وجود انجام تمام فعالیتها برای ارتقای كیفیت زندگی، غیر قابل زندگی می شوند، افزود: مشكل مربوط به تأمین آب و آلودگی هوا در تهران، اصفهان و اهواز با وجود حجم آب كارون، وجود دارد و این موضوع به مسئله ای ملی تبدیل شده است كه دولت و اهل علم باید در این خصوص اندیشه كنند.

آخوندی ادامه داد: شهرهای ما به شدت كالبد محور است و اساساً توسعه با پیشرفت فیزیكی یكسان فرض شده است تاجایی كه تأثیر پروژه ها روی كیفیت زندگی افراد نادیده گرفته شده است.

وی گفت: همه این موارد در حالی است كه شهر مجموعه ای اجتماعی است و شهروندان باید در اداره آن مداخله و مشاركت داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه سرمایه بزرگ اصفهان، حس هویت شهری ساكنان آن است و این شهر به عنوان خوابگاه و یا تنها به عنوان محل كار شناخته نمی شود، اظهار داشت: مشكلاتی كه درخصوص تأمین آب و آلودگی هوا وجود دارد ، نشان می دهد كه نیازمند بازنگری بنیادین در نحوه هدف گذاری برای آینده شهر، مدیریت شهر، مدل اقتصادی و اجتماعی و فناوری در شهر ها هستیم.

وی با بیان اینكه در دهه 70 حداكثر جمعیت پذیری شهر اصفهان یك میلیون و 300 هزار نفر تعیین شده بود، افزود: جمعیت كنونی اصفهان به حدود دو میلیون نفر می رسد كه نشان دهنده عبور از آستانه جمعیت پذیری است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: برای داشتن كیفیت زندگی بهتر باید به كمك دانشگاه ها باز تعریفی در مورد آینده شهرها داشته باشیم و این مسائل اگر در چارچوب سیاسی مطرح شود از ابتدا محكوم به شكست است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.