| کد خبر: 266040 |

سیاست‌ های حمل‌ و نقل هوشمند چه تاثیری بر بهبود تردد شهروندان دارد؟

رئیس اداره هوشمندسازی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، تاثیرات سیاست های حمل ونقل هوشمند بر تردد شهروندان و مصادیق استفاده آن را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس اداره هوشمندسازی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، تاثیرات سیاست های حمل ونقل هوشمند بر تردد شهروندان و مصادیق استفاده آن را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیدفرزاد قریشی اظهار می کند: حمل ونقل هوشمند یکی از ارکان اصلی شهر هوشمند است که می تواند در بهبود زندگی شهروندان نقش بسزایی داشته باشد که برنامه ریزی حوزه حمل ونقل و ترافیک بر اساس سیاست ها، اسناد بالادستی و برنامه های کلان در بازه پنج تا ۱۰ سال انجام می شود و همه اقدامات مسئولان در راستای مطالعات جامع حمل ونقل شهری پیگیری می شود.

وی با اشاره به تدوین مطالعات جامع حمل و نقل هوشمند افزود: بر اساس این مطالعات سیاست گذاری هایی برای تبیین نقش هوشمندسازی در رسیدن به اهداف بلند مدت انجام می شود.

رئیس اداره هوشمندسازی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره دو سیاست کلان بخش هوشمندسازی این حوزه خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه ها، موضوع سیاست های حمل ونقل هوشمند در زمینه حمل ونقل عمومی و دیگری بحث مدیریت و کنترل ترافیک و مدیریت تقاضای سفر است.

قریشی با اشاره به بخش حمل ونقل عمومی تصریح کرد: سیاست در حوزه حمل ونقل این است که از ظرفیت هوشمندسازی برای یکپارچگی گونه های مختلف حمل ونقل عمومی، سیستم ها، اطلاع رسانی به شهروندان و پرداخت ها استفاده شود تا شهر را به سمت حمل ونقل عمومی یکپارچه حرکت دهد، البته در این راستا اقدامات اولیه ای انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش مدیریت کنترل ترافیک یا مدیریت تقاضای سفر، طرح ها و تجهیزات مختلفی از جمله، دوربین های ثبت تخلف و نظارت تصویری، مدیریت پارک حاشیه ای هوشمند، پارکینگ های هوشمند و سامانه های مدیریت ایمنی سفرهای شهری مطرح می شود.

رئیس اداره هوشمندسازی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: این اداره با پیاده سازی سامانه ای در حوزه تصادفات و مدیریت ایمنی سفرهای شهری، پارک حاشیه ای هوشمند و پارکینگ هوشمند با امکاناتی همچون رزرو آنلاین پارکینگ سعی کرده است گامی در راستای ایجاد زیرساخت های حمل ونقل هوشمند شهری بردارد؛ همچنین با استفاده از داده های جمع آوری شده در این سامانه ها، شرایط بهتری برای مدیریت حوزه حمل ونقل فراهم می شود.

قریشی با اشاره به شاخص های زیست محیطی ادامه داد: هوشمندسازی حمل ونقل علاوه بر کاهش گازهای گلخانه ای موجب بهبود و کاهش مصرف سوخت می شود و علاوه بر آن در مسائل مرتبط با مدیریت تقاضا مثل طرح ترافیک بسیار تأثیرگذار است.

وی درباره سیاست محدوده سبز شهری گفت: هدف از این سیاست ها این است که استفاده از خودروهایی که آلایندگی بیش از حد مجاز دارند را ممنوع کرده و برای شهروندانی که از خودروهای با آلایندگی نزدیک به صفر همچون خودرو برقی استفاده می کنند، امتیازاتی قرار داده شود و با ابزارهای هوشمند در راستای این سیاست حرکت کنیم که از نخستین گام های این حوزه بحث اجرای طرح ترافیک، طرح LEZ و طرح های مناطق کم آلاینده است که با فرهنگ سازی و بازدارندگی شهروندان را تشویق می کند که برای رفتن به محدوده مرکزی شهر از شیوه های حمل ونقل پاک و غیر آلاینده استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.