| کد خبر: 159568 |

از سوی معاون حمل‌ونقل وترافیک شهردار تهران مطرح شد

◄ درخواست تغییر تفکر مدیریت شهری به TOD

معاون حمل‌ونقل وترافیک شهردار تهران در سموین همایش مبتنی حمل‌ونقل همگانی از ضرورت تغییر رویکر مدیریت حمل‌ونقل عمومی به طرح جامع خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وترافیک شهردار تهران در سومین همایش مبتنی حمل‌ونقل همگانی از ضرورت تغییر رویکرد مدیریت حمل‌ونقل عمومی به طرح جامع خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پور سیدآقایی اظهار کرد: تفکر مدیریت شهری را باید به T.O.D تغییر دهیم، اظهار کرد:‌ پیش از این مشکل تهران در همه شهرهای بزرگ دنیا اتفاق افتاده و برای حل آن به سمت مترو و حمل‌ونقل عمومی گام برداشته شده و تهران نیز بایستی از تجربیات موفق دیگر کشورها استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حدود 100 سال از ساخت مترو و حرکت به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی توسط کشورهای پیشرفته جهان می‌گذرد اما این کشورها نیز تا به امروز قادر نبوده‌اند تا تنها با استفاده از حمل‌ونقل عمومی و مترو کار مسئله ترافیک و آلودگی هوا را برطرف کنند.

پورسیدآقایی با بیان این‌ مطلب که «پیش از راه‌اندازی مترو در تهران وضعیت ترافیک به نظر بهتر از زمان حال بود،‌ افزود:‌  امروزه متاسفانه سهم استفاده ازخودرو شخصی در شهر تهران بیش از خودرو عمومی در است که نباید سهم آن از جیب عموم مردم پرداخته شود.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، مشکل اینجا است که محور شهر، خودرو است،‌ هرچه حمل‌ونقل عمومی هم توسعه‌ داده شده، مردم باز هم به سمت استفاده از خودرو شخصی رفته‌اند، اما برای حل این مشکل کشورهای دیگر به سمت  TOD رفتند و در این برنامه باید همه چیز را به نفع عابران و به زیان خودروها تغییر داد.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: نقطه آغاز این کار حمل‌ونقل عمومی  کافی و کارآمد است که متاسفانه در تهران درباره آن با مشکل مواجه هستیم و باید گفت، وضع حمل‌ونقل عمومی تهران مطلوب نیست اما با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت وضعیت قطعا بهتر از گذشته خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که تراکم‌ بالای ساخت‌وساز تنها باید در هسته مرکزی شهر ایجاد شود، افزود: نکته دیگر این‌که باید در اطراف مراکز را مختلط یعنی مسکونی،‌تجاری و اداری تعریف کرد و از سوی دیگر باید نفوذپذیری در ساخت وسازها باید رعایت شوند به این معنا که اندازه بلوک‌ها (در معابر و کوچه‌ها) ترجیحاً کمتر از 150 متر باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نزدیک‌ترین مُد حمل‌ونقلی به مُد پیاده روی را دوچرخه دانست و خاطرنشان کرد: یکپارچگی، تغییر کارکرد معابر و محدودیت پارک و تردد برای خودرو مصرف خودرو شخصی را باید در این طرح کاهش داد و رکن طراحی شهر باید پیاده‌روی باشد، بدون این رکن امکان اجرایی شدن TOD وجود ندارد زیرا در این طرح به عابران و شهر انسان محور توجه خوبی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.