| کد خبر: 253911 |

برنامه سازمان دریایی و بندری سنگاپور برای سوخت پاک

در راستای تلاش های کربن زدایی در دنیا، سازمان دریایی و بندری سنگاپور (MPA) نیز اعلام کرد: تمام کشتی های بندری موظف خواهند شد تا سال ۲۰۳۰ کاملاً الکتریکی شوند، و از سوخت های زیستی B۱۰۰ یا سازگار با سوخت های صفر خالص مانند هیدروژن استفاده کنند.

تین نیوز

در راستای تلاش های کربن زدایی در دنیا، سازمان دریایی و بندری سنگاپور (MPA) نیز اعلام کرد: تمام کشتی های بندری موظف خواهند شد تا سال ۲۰۳۰ کاملاً الکتریکی شوند، و از سوخت های زیستی B۱۰۰ یا سازگار با سوخت های صفر خالص مانند هیدروژن استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، تغییر از موتور های دیزلی به باتری ­علاوه بر کاهش آلاینده­ ها، مزایای متعددی از جمله تعمیر و نگهداری کمتر، بهره ­وری بیشتر انرژی و آلودگی صوتی کمتر را به همراه دارد.

وزیر حمل و نقل سنگاپور، «چی هونگ تات» تصریح کرد: MPA به اعضای کنسرسیوم توسعه کشتی­ های تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ میلادی کمک مالی خواهد کرد.

گفتنی است؛ اولین کشتی باری تمام الکتریکی در بندر سنگاپور با نام Hydromover در سپتامبر سال گذشته ساخته شد.

انتظار می رود که Hydromover، به عنوان اقتصادی ترین و دوست دارترین کشتی باری محیط زیست در سنگاپور باشد که هزینه سوخت را تقریباً تا ۷۷ درصد کاهش می دهد و حدوداً ۷۵۲ تُن از انتشار گاز های گلخانه ای (GHG) از جو کاسته خواهد شد.

کنسرسیوم Goal Zero یکی از سه شرکتی است که کمک مالی اعطایی توسط سازمان بنادر دریایی و مؤسسه دریایی سنگاپور در آگوست ۲۰۲۱ میلادی برای تحقیق، توسعه، استقرار و تجاری سازی یک کشتی باری کاملاً الکتریکی با راه حل­ های زیرساخت باتری قابل تعویض دریافت کرد. انتظار می­ رود این کشتی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی نهایی و راه اندازی شود و در سال ۲۰۲۴ میلادی آماده تجاری سازی شود.

علاوه بر این، Shift Clean Energy، SeaTech و شرکت انرژی Vitol برای یک پروژه برق رسانی دریایی برای تحویل اولین تانکر های هیبریدی سنگاپور با یکدیگر همکاری کرده اند.

به عنوان بخشی از این پروژه، حداکثر چهار تانکر هیبریدی توسط SeaTech با استفاده از سیستم­های ذخیره انرژی Shift (ESS) طراحی خواهد شد.

کشتی های مورد بحث در اختیار V-Bunkers، شرکت عملیات پناه گاه Vitol قرار می گیرند و مجهز به سیستم های مدیریت باتری و ESS ۴۸۰ کیلووات ساعتی Shift خواهند بود.

لازم به ذکر است؛ این امر منجر به بهبود بهره ­وری سوخت و کاهش انتشار گاز های گلخانه ­ای (GHG) تا حدود ۱۰ درصد در سال می ­شود.

اداره بندر خاطر نشان ساخت؛ آزمایش نصب ایستگاه­ های شارژ شناور های برقی و همکاری با مؤسسات تحقیقاتی را برای شناسایی مکان­های مناسب برای شارژ زیرساخت­ها و نیروی برق به عنوان بخشی از تلاش­های خود برای برق ­رسانی به کشتی­ های خود آغاز خواهد کرد.

MPA برنامه های خود را برای راه اندازی یک فراخوان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی درخصوص پیشنهادات برای طراحی و توسعه، تجمیع تقاضا و تامین مالی سبز درخصوص کشتی های بندری الکتریکی جدید اعلام کرد.

سازمان دریایی و بندری سنگاپور اعلام کرد از شرکای صنعتی استقبال می­ کند تا راه حل ­های شارژ و انرژی خود را در اسکله ­های دریایی آزمایش کنند و به توسعه استاندارد های مشترک و افزایش قابلیت همکاری کمک کنند.

اداره بندر همچنین تأکید کرد: با کمک شرکای صنعتی دریایی می ­توان عملیات دریایی سبزتر و کارآمدتر را تقویت کرد.

«آلیسون براون»، مدیر کمپین آب و هوایی بنادر در سازمان غیردولتی اقیانوس آرام، گفت: تعهد سنگاپور برای حرکت به سمت بندر بدون آلایندگی با هدف انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ میلادی تحسین­ برانگیز است. این انتقال به یک شروع سریع در این دهه نیاز دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.