| کد خبر: 253789 |

خطوط کشتیرانی "مرسک" و "ام اس سی" ارائه سرویس مشترک در مسیرهای اصلی را متوقف می کنند

آلفالینر، موسسه تحلیلگر صنعت حمل و نقل، می نویسد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی جهان، مرسک (دانمارک) و ام اس سی (سوئیسی - ایتالیایی)، یکی از سرویس های مشترک خود از آسیا به شمال اروپا را برای همیشه متوقف خواهند کرد.

تین نیوز

 آلفالینر، موسسه تحلیلگر صنعت حمل و نقل، می نویسد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی جهان، مرسک (دانمارک) و ام اس سی (سوئیسی - ایتالیایی)، یکی از سرویس های مشترک خود از آسیا به شمال اروپا را برای همیشه متوقف خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، این سرویس که AE1-Shogun نام دارد به طور مشترک از طریق ائتلاف دو خط کشتیرانی یاد شده که 2M نام دارد، فعالیت میکرد.

این مسیر در دسامبر ۲۰۲۲، قبل از سال نو چینی، پس از ماه ها کاهش شدید تقاضا برای حمل و نقل دریایی از چین به طور موقت متوقف شد و اکنون تصمیم گرفته شده تا برای همیشه متوقف گردد.

 ائتلاف 2M که یکی از سه اتحاد بزرگ صنعت کشتیرانی است، از سال ۲۰۱۵ توسط دو خط کشتیرانی مرسک و مدیترانه (ام اس سی) تشکیل شد و بر اساس آن، این دو اپراتور فضایی را در کشتی های یکدیگر به اشتراک می گذارند تا از ظرفیت کشتی ها به طور کامل استفاده کنند. 

 در ژانویه ۲۰۲۳، خطوط کشتیرانی مرسک و ام اس سی تصمیم گرفتند که این ائتلاف را در ژانویه ۲۰۲۵ پایان دهند. 

 خاتمه 2M منعکس کننده استراتژی های متفاوت ایجاد کنندگان آن است. 

 خط کشتیرانی دانمارکی مرسک قصد دارد که به یک گروه لجستیکی تبدیل شود و کل فرآیند حمل و نقل را برای مشتریان خود به صورت یکجا انجام دهد.

 در مقابل، خط کشتیرانی مدیترانه (ام اس سی) از مدل کلاسیک پیروی می کند و بزرگترین بودن و تضمین سهم بازار خود را مهم می داند.

خط کشتیرانی مدیترانه طی سال های اخیر تعداد زیادی کشتی خریداری و سفارش داده و اکنون MSC از Maersk به عنوان بزرگترین حمل کننده کانتینر در جهان پیشی گرفته است.

 به گفته آلفالاینر ظرفیت حمل کانتینر توسط خط کشتیرانی ام اس سی ۵۰۰ هزار تی ای یو از مرسک بیشتر شده است.

 خط کشتیرانی ام اس سی در این هفته کشتی MSC Irina با ظرفیت ۲۴۳۴۶ تی ای یو را که توسط یک کشتی سازی بزرگ در چین ساخته شده، تحویل گرفت و مالک بزرگترین کشتی جهان شد. 

 بسیاری از تحلیلگران به این واقعیت اشاره کرده اند که ناوگان MSC به قدری بزرگ شده که دیگر نیازی به همکاری با سایر حمل کننده ها ندارد. با این حال، در مورد اینکه آیا مرسک هم می تواند پس از ژانویه ۲۰۲۵ به تنهایی روی پای خود بایستد، نظرات بسیار و متفاوتی وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.