| کد خبر: 9897 |

در گفتگوی نائب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تهران با تین‌نیوز مطرح شد:

دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به ترکیه از منظر ترانزیت

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سفر رئیس جمهوری به ترکیه تاکید کرد: زیرساخت های استاندارد و قابل تردد، شرکت های حمل بار(کریر) و ناوگان جاده‌ای جوان و قدرتمند، پیش‌نیاز ایجاد ترانزیت قوی و پایاپای میان دو کشور است.

سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه به ترکیه در هفته جاری، اظهار داشت: ارتباط با دولت های خارجی، به ویژه با همسایگان، همواره بازتاب مثبتی در اقتصاد و سیاست دو کشور خواهد داشت.

ترکیه تنها مسیر ترانزیت جاده‎ای ایران به غرب است
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه، افزود: علی‌رغم ایجاد مسیرهای ترانزیتی از طریق ارمنستان و روسیه، ترکیه تنها مسیر ترانزیت جاده‌ای ایران به کشورهای اروپایی و غربی محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی تهران، هدف از سفر روحانی به ترکیه را تحکیم روابط با ترکیه برشمرد و بیان کرد: استفاده از فرصت های مشترک میان دو کشور، از اهداف دولت در این سفر بوده است.

ایران به هاب منطقه تبدیل می‌شود
مقیمی ادامه داد: در صورت اتصال آب های آزاد ترکیه به خلیج فارس در بخش ریلی و همچنین با در نظر گرفتن راه آهن اسلام آباد ـ تهران ـ استانبول، ایران به هاب منطقه تبدیل خواهد شد.

وی در بیان پیش‌نیازهای ایجاد ترانزیت قوی و پایاپای میان دو کشور تاکید کرد: باید زیرساخت های استاندارد و قابل تردد، شرکت های حمل بار (کریر) و ناوگان جاده‌ای جوان و قدرتمند در کشور به وجود آوریم و رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، درباره زمان‌بندی و بودجه آن برنامه ریزی کنند.

مشکلات ترانزیت ایران ـ ترکیه
این عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: نداشتن قوانین به روز، نبود ساعات کاری همزمان (ترجیحا 24 ساعته)، اخذ مجوزهای تردد مختلف از سوی کشور ترکیه، از مشکلات حمل و نقل ایران به ترکیه محسوب می شود و حتما وزیران مربوطه دو کشور درباره این موارد صحبت کرده اند.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه، نیاز به ترانزیت کالا از مسیر امن، سریع و قابل دسترس ایران ـ ترکیه دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.