| کد خبر: 89578 |

اصلاح بیش از ۵۰ پیچ خطرناک از راه‌های منطقه‌ی الموت قزوین

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از بهسازی و آسفالت، بیش از 40 کیلومتر از راه‌های منطقه الموت و همچنین اصلاح بیش از 50 پیچ خطرناک در این منطقه خبر داد.
 
حامد مانی‌فر، در بازدید حمیده زرآبادی منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، سید قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولان، از راه‌های منطقه‌ی الموت، اظهار کرد: در 2 سال گذشته بیش از 40 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی منطقه الموت زیرسازی، آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.
 
وی افزود: این در حالی است که در صورت اختصاص کامل اعتبارات حوزه‌ی راه روستایی و کل اعتبار پیش‌بینی‌شده استان به راه و شهرسازی، بهسازی راه‌ها در این حوزه سالیانه 40 کیلومتر خواهد بود.
 
مانی‌فر با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در اداره‌ی راه و شهرسازی الموت چشم‌گیر و قابل‌تقدیر است، تصریح کرد: در 2 سال گذشته بیش از 40 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی منطقه‌ی الموت زیرسازی، آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به کوهستانی بودن و تعدد پیچ‌های خطرناک در این منطقه اضافه کرد: اصلاح بیش از 50 پیچ خطرناک با برداشت ترانشه جهت افزایش دید و خاک‌ریزی سر قوس‌ها و همچنین جلوگیری از خروج وسائل نقلیه از جاده، در طی سال گذشته انجام‌شده است.
 
وی ادامه داد: لکه‌گیری با استفاده از 2 هزارو 200 تن آسفالت، خط‌کشی 150 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی این منطقه و نصب گارد ریل در کناره‌ی جاده و پیچ‌های خطرناک از دیگر اقدامات مهم انجام‌شده است.
 
مانی‌فر با اشاره به فعالیت‌هایی که جهت بالا بردن ایمنی در مسیر و هشدار به رانندگان در این محور انجام‌شده خاطرنشان کرد: تعداد 800 عدد تابلو علائم هشدار در راه‌های الموت برای هشدار به راننده‌ها نصب‌شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد: طی بارش‌های صورت گرفته در سال گذشته و جاری شدن سیل در منطقه‌ی الموت مقدار 147 مورد پل و آبروها پاک‌سازی‌شده و 85 هزار مترمکعب نیز برداشت رسوبات ناشی از سیل به انجام رسیده است.
 
وی اظهار کرد: راه روستایی نرمی لات به دینه رود به طول 3.5 کیلومتر واقع در سه‌راهی پیچ بن که در اثر سیل کاملاً تخریب‌شده بود با تلاش نیروهای بخش الموت دوباره احداث‌شده است و تردد در آن انجام می‌شود.
 
در پایان نماینده‌ی منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه جمعی از مدیران و مسئولان، از منطقه و روستاهای بالاروچ، اندج، شترخان و شهر معلم کلایه و همچنین محورهای مواصلاتی منطقه الموت بازدید کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.