| کد خبر: 5494 |

پرداخت غرامت به عابرین حادثه دیده در اتوبان و بزرگراهها

تین نیوز | معاونت اجرایی دیات بیمه ایران از پرداخت خسارت به عابرین حادثه دیده در اتوبان ها و بزرگراهها خبر داد و گفت: شرکت های بیمه ای از جمله بیمه ایران طبق تبصره ماده 4 قانون ایمنی راه ها از محل بیمه نامه خودرویی که عابر با آن برخورد کرده است غرامت به حادثه دیدگان و وراث آنان پرداخت می کند.

خدا کرم اخوان درباره پرداخت خسارت به عابرانی که در اتوبان ها و بزرگ راه ها دچار حوادث رانندگی می شوند، افزود: ورود عابران پیاده به اتوبان و بزرگ راه های درون و برون شهری ممنوع است، اما اگر عابری به این نکته توجه نداشته و در این مبادی دچار حادثه رانندگی شود خسارت دریافت می کند.
 
این مقام مسوول در پاسخ به این سووال که کدام خودروها عامل بیشترین تصادفات جرحی در تهران بوده اند نیز اظهار داشت: طبق آمار رسمی خودروهای سواری در استان تهران عامل وارد شدن بیشترین صدمات جانی به عابران پیاده و رانندگان هستند.
 
به گفته وی، در این گذشته 6355 مورد خسارت جرح و فوت توسط خودروهایی که بیمه نامه این شرکت را در اختیار داشته اند ثبت و آنان عامل بروز تصادفات منجر به جرح شناخته شده اند که برای شهر تهران آمار بسیار نگران کننده ای است.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در سال 92 چند نفر جان خود را بر اثر تصادف با خودروهای سواری از دست داده اند نیز افزود: طبق آماری که در بیمه ایران موجود است در سال گذشته 3582 عابر پیاده جان خود را در تصادفات جرحی از دست داده اند و 2508 موتورسوار نیز بر اثر بی احتیاطی رانندگان سواری به کام مرگ رفته اند که آمار نگران کننده ای است و بر همین اساس باید با فرهنگ سازی مناسب از بروز حوادث اینچنینی که منشا انسانی و خودرویی دارد هر چه سریع تر جلوگیری به عمل آید.
 
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، اخوان با هشدار به مسوولان و شهروندان تهرانی بابت این تعداد تصادف منجر به جرح و فوت در استان تهران، تاکید کرد: چنانچه رانندگان و عابران پیاده قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، به طور قطع میزان حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت که خسارات و لطمات و مادی و معنوی بسیاری را به جامعه تحمیل می کند در شهر تهران کاهش پیدا خواهد کرد.
 
 پرداخت 282 میلیارد تومان خسارت بابت تصادفات خونین استان تهران
اخوان گفت: بیمه ایران در سال 92 بابت حوادث رانندگی و تصادفات خونین استان تهران، 282 میلیارد و 655 میلیون و 635 هزار تومان، دیه جرح و فوت به ذینفعان و زیان دیدگان پرداخت کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 12 هزار و 327 فقره پرونده مرتبط با تصادفات جرح و فوت در این شرکت تشکیل و به آن ها رسیدگی شده است، افزود: این شرکت در مجموع بابت خسارات ثالث جانی سال 92 بیش از 265 میلیارد تومان و برای پوشش حوادث راننده نیز بیش از 17میلیارد تومان به زیان دیدگان غرامت پرداخت کرده است.
 
اخوان گفت: این درحالی است که در سال 91 بیش از 224 میلیارد و 697 میلیون تومان به زیان دیدگان و وراث حوادث رانندگی غرامت پرداخت کرده که از این مبلغ بیش از 214 میلیارد تومان برای خسارات ثالث جانی و بیش از 10 میلیارد و 89 میلیون تومان بابت حوادث راننده به ذینفعان پرداخت شده است.
 
معاونت اجرایی دیات بیمه ایران با بیان اینکه این شرکت در سال 92 پرونده رسیدگی نشده تصادفات جرحی ندارد تصریح کرد: خوشبختانه این شرکت در سال گذشته خسارت معوق نداشته و غرامت تمامی پرونده هایی که آرای آن توسط دادگاه صادر و تعیین تکلیف شده است را به ذینفعان پرداخت کرده است.
 
وی افزود: البته بعضی از پرونده ها به دلیل آن که، حادثه رانندگی آن ها تازه اتفاق افتاده و دادگاه هنوز آرای مقصران حوادث را صادر نکرده است در حال رسیدگی بوده و به محض آن که آرای این پرونده ها صادر شود مبالغ آن ها نیز به زیان دیدگان پرداخت خواهد شد.
 
اخوان با اشاره به مساله طول درمان و بعضا صدور آرای دادگاه ها در حوادث جرحی اضافه کرد: شرکت سهامی بیمه ایران در راستای کمک به مصدومان حوادث رانندگی و برای جلوگیری از تبعات اجتماعی ناشی از این حوادث بلافاصله بعد از مراجعه زیان دیدگان 50 درصد دیه تقریبی را محاسبه و به ذینفعان پرداخت می نماید.
 
به گفته وی در همین راستا تمامی بیمه گذاران و زیان دیدگان این شرکت می توانند با ارائه حداقل مدارک از قبیل گزارش مقامات انتظامی و نظریه پزشک قانونی از این خدمت بهره مند شوند.
 
معاونت اجرایی دیات بیمه ایران درباره تعداد تصادفات شهر تهران که منجر به جرح و فوت شهروندان این شهر شده و خسارات آن را بیمه ایران پرداخت کرده است نیز گفت: سال گذشته برای بیمه گذاران تهرانی این شرکت، 8002 حادثه منجر به جرح و فوت رخ داده است که به پرونده های آن ها در این معاونت رسیدگی شد، البته به طور حتم تعداد تصادفات منجر به فوت و جرح استان تهران بیش از این است و این تعداد حادثه تنها مواردی را شامل می شود که بیمه گذارآن از این شرکت بیمه نامه در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    در صورتی که حضور عابر پیاده در بزرگراه و آزاد راه ممنوع است پس پرداخت دیه وجاهتی ندارد. چون می توان عمل عابر رو " خودکشی " دانست. دلیل بالا بودن تعداد تلفات همین پرداخت دیه است. اگر عابران بدانند در صورت عبور از عرض بزرگراه و ازادراه نه تنها دیه ای به انها تعلق نگرفته و بلکه اولیای دم مسئول پرداخت خسارت وارده به خودرو هستند آن وقت نرخ اینگونه حوادثهم پایین خواهد آمد مشابه این مساله برای موتورسوارها هم صادق است. اگر موتورسوارها بدانند در هنگام عبور از محل‌های ممنوع مانند تونلهای بین شهری هیچ حق و قوقی نخواهند داشت اقدام به این کار نمی کنند. اما اگر بنا بر دریافت دیه باشد پس این اوضاع نابسامان ادامه خواهد داشت