| کد خبر: 51163 |

با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش؛

ناوگان فعال حمل و نقل عمومی سهمیه سوخت بیشتری دریافت خواهند کرد

تین نیوز | مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در دومین نشست رسمی بررسی و هماهنگی طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش , بیان کرد: ناوگان فعال حمل و نقل عمومی سهمیه سوخت بیشتری دریافت خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، نصرت ا... حیدری در جمع مسوولین انجمن های صنفی رانندگان ,کالا و مسافر حمل و نقل عمومی برون شهری و همچنین معاون شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی، بر اهداف طرح پیمایش سوخت که پشگیری از صرف هزینه های زیاد، تصفیه و هدر رفت سوخت است؛ تاکید کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبات بهمن ماه سال گذشته مقرر شد از اول اردیبهشت ماه سال 94 طرح تخصیص سوخت به ناوگان عمومی حمل و نقل بر اساس پیمایش اختصاص یابد.

وی خاطر نشان کرد، به دنبال این تصمیم گیری و به منظور پیشگیری از تضیع حق ناوگانی که سن بالاتری داشته و در محدوده شهر ها و یا معادن فعال بوده محدودیت سنی برای صدور کارت هوشمند برداشته شده است.

حیدری افزود: از اول اردیبهشت ماه کلیه تردد های وسایل نقلیه عمومی بر اساس بار نامه و صورت وضعیت صادر شده محاسبه و رصد می شود و آمار نهایی به وزارت نفت ارسال شده تا بر مبنای کارکرد این وسایل سهمیه سوخت به آنان اختصاص یابد.

وی گفت: بر اساس آمار کنونی روزانه حدود 120 میلیون لیتر نفت گاز توزیع می شود که تقریبا 50 در صد آن به مصرف حمل ونقل عمومی و بقیه یا به مصارف دیگر می رسد یا به صورت قاچاق از مبادی مرزی خارج می شود.

وی تصریح کرد: صرف هزینه های بالا و زحمات زیادی که برای تصفیه و تولید نفت گاز کشیده می شود مسوولین را بر آن داشت که با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از هدررفت سوخت در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان افزود : سوخت مورد نیاز و واقعی انواع کامیون , اتوبوس , مینی بوس و سایر وسایل نقلیه عمومی تامین خواهد شد و به آن گروه از وسایل نقلیه که فعالیتی ندارندو احتمال دارد سوخت اختصاص یافته را دریافت و به فروش برسانند سوختی تعلق نخواهد گرفت .
حیدری گفت برای تخصیص سوخت اسناد جابجایی کالا و مسافر یعنی بارنامه و صورت وضعیت توسط سیستم های خاص کاملا بررسی وباید واقعی بودن آنها محرز شود . این امر باعث خواهد شد ذهنیت و ابهاماتی که در خصوص قاچاق سوخت به رانندگان فعال حمل و نقل عمومی نسبت داده می شود نیز بر طرف گردد.

وی با تاکید مجدد بر اجرای طرح با شیب ملایم بیان کرد: قطعا هر طرحی در مراحل اولیه با مشکلات جزیی روبرو خواهد بود که تقاضا می شود مسولین شرکتها با دریافت نظرات و پیشنهادات ارائه شده از سوی رانندگان و ارائه به اداره کل گام اصلی را در اصلاح روند طرح بردارند.

حیدری از مسوولین شرکتها و انجمن ها خواست با اطلاع رسانی صحیح از طریق انواع سیستم ها و رسانه ها در سالی که بر اساس کلام گهر بار رهبر معظم انقلاب به همدلی و همزبانی مزین شده دولت را در اجرای مطلوب طرح یاری داده وباعث سر افرازی بخش حمل و نقل عمومی باشند.

در ادامه معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز اذعان داشت: سهمیه بندی بنزین و نفت گاز روال معمول خود را داشت و از سال 1387 توجه کارشناسان به افزایش مصرف گازوئیل در کشور جلب شد و این در حالی بود که در تعداد ناوگان عمومی افزایش محسوسی دیده نمی شد.

علوی افزود: به دنبال بررسی های انجام شده و کنترل میزان سوخت گیری مشخص شد تعدادی از کارت سوخت های متعلق به ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای مرزی مورد استفاده قرار گرفته و سهمیه آنها دریافت شده است.

این بررسی نشان داد که بعضی از مالکان وسایل نقلیه بدون فعالیت بوده و سهمیه سوخت خود را به فروش می رسانند و متاسفانه این فروش در شهرهای مرزی و به خروج غیر قانونی سوخت از کشور منجر می شود.

وی گفت: علاوه بر این موضوع سوخت مصرفی نیروگاه ها نیز قبلا گازوئیل بود و در حال حاضر از طریق گاز تامین شده است که پیش بینی می شود با تعویض نوع سوخت نیروگاه ها و اجرای طرح سهمیه بندی بر اساس پیمایش حدود 65 درصد کاهش مصرف در نفت گاز کشور ایجاد شود.

وی گفت در کنار اجرای طرح , برنامه تقویت ذخائرنفت گاز را نیزخواهیم داشت و با محاسبه میانگین میزان مصرف ناوگان فعال در صورت نیاز به افزایش سهمیه , سوخت مورد نیاز به ناوگان اختصاص خواهد یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.