| کد خبر: 33872 |

هزینه تصادفات برابر با ۷ درصد تولید ناخالص ملی است

تین نیوز | مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با تاکید بر اینکه سهم تصادفات در تولید ناخالص ملی هفت درصد است گفت: بخشندگی در حوزه جاده و خودرو از عوامل مهم بازدارنده در بروز حوادث است.
 
داوود فهندژ سعدی صبح یکشنبه در نشستی با مدیران بسیج اقشار استان سمنان به مناسبت بیست و ششم آذر روز حمل و نقل و رانندگان که در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان برگزار شد افزود: در سایه تعامل و همکاری همه جانبه و استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و مشارکت اقشار بسیجی در حوزه فرهنگ سازی ایمنی و رعایت قوانین و مقررات رانندگی می توان شاهد کاهش بیش از پیش تلفات و تصادفات جاده ای بود.
 
 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایجاد مدیریت جهادی در عرصه ایمنی و فرهنگ سازی ایمنی جز با حضور همه جانبه بسیج و اقشار بسیجی محقق نمی شود و ارتقای فرهنگ ایمنی و رفتار ترافیکی نیازمند کار جهادی است.
 
 مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با تاکید بر اینکه سهم تصادفات در تولید ناخالص ملی هفت درصد است اظهار داشت: بخشندگی در حوزه جاده و خودرو از عوامل مهم بازدارنده در بروز حوادث جاده ای است.
 
فهندژ سعدی تصریح کرد:با ارائه خدمات مطلوب، مناسب سازی جاده ها و تولید خودروهای استاندارد با کمترین نقص فنی و همچنین بخشندگی و رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان و به خصوص گروههای مرجع و الگوی جامعه به طور حتم کاهش تلفات جاده ای را شاهد خواهیم بود.
 
 وی اردوهای راهیان نور و مراسم بزرگداشت ستاد ارتحال امام خمینی (ره) را نمونه بارز همکاری همه جانبه اقشار بسیج با این اداره کل دانست و عنوان کرد: آموزش اولین و مؤثرترین گام در حوزه ایمنی برای ترغیب مردم به رعایت قوانین و مقررات است که این آموزش باید با نظارت و کنترل به مرحله قانونی و عملی درآید و برای انجام این مهم در عرصه حمل و نقل نیاز به حضور گسترده و عظیم اقشار بسیجی است.
 
 معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این نشست، بهره گیری از ظرفیت بسیج در ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک را بسیار مفید و مؤثر ارزیابی کرد و گفت: بسیج در عرصه های فرهنگی، امنیتی، علمی، بصیرتی و ... نقش اساسی و محوری داشته و باعث بوجود آمدن انسجام ملی در هماهنگی و ساماندهی فعالیت هایی منتج به ایجاد منافع عمومی برای مردم است.
 
 سرهنگ محمد حسن سلامی با اشاره به اینکه همکاری در به حداقل رساندن تلفات جاده ای کار بسیجی، جهادی و ارزشی است گفت: استفاده و بهره گیری از نیروی بسیج در تعامل برای برگزاری بدون حوادث اردوهای راهیان نور، رزمایش روز بدون حادثه جاده ای، برنامه های فرهنگ سازی ایمنی در اوج ترافیک جاده ای، برنامه های آموزشی و ... از همکاریهای اداره کل حمل و نقل و پایانه ها با سپاه قائم آل محمد (عج) است. 
 
در پایان جلسه تفاهم نامه ای در خصوص همکاری و تعامل این دو دستگاه به منظور توسعه و ارتقاء دانش و افزایش ایمنی و ایجاد تعهد بیشتر در جامعه منعقد شد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.