| کد خبر: 2962 |

پرترددترین پایانه‌های مرزی در ایام نوروز مشخص شدند

تین نیوز | پرترددترین پایانه‌های مرزی در ایام نوروز امسال به ترتیب مرز مهران، بازرگان، باشماق، تمرچین و شلمچه بودند.
 
اسماعیل غلامی، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: طی ایام طرح سفرهای نوروزی از 25 اسفند پارسال تا 15 فروردین امسال‌ بالغ بر 21 میلیون و 165 هزار و 300 نفر مسافر به وسیله ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور جابجا شدند.
 
وی افزود: این تعداد مسافر طی یک میلیون و 302 هزار و 300 سفر به وسیله ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه جابجا شدند که نسبت تعداد مسافران جابجا شده به مدت مشابه در سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
 
غلامی تعداد مسافران جابجا شده از مرزهای زمینی کشور طی ایام سفرهای نوروزی را بالغ بر 850 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 436 هزار و 123 نفر به کشور وارد و تعداد 413 هزار و 945 نفر از مرزهای کشور خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.
 
غلامی با بیان این که در طرح نوروزی در سال 93، بخش اپراتوری سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌های این سازمان به صورت شبانه‌روزی راه‌اندازی شده است، افزود: از طریق ارتباط با این سامانه در محدوده استان تهران، اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت ترافیک در محور مورد نظر، شرایط آب و هوا، خدمات مورد نظر، محدودیت‌ها و انسدادهای جاده‌ای کشور در اختیار تمامی تماس گیرندگان قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: براساس گزارش‌های موجود، طی ایام طرح نوروزی، بالغ بر 24 هزار و 500 تماس برقرار شد که 50 درصد از این تماس‌ها برای اطلاع از وضعیت ترافیک محور مورد نظر، 34 درصد از وضعیت آب و هوایی و 10 درصد از محدودیت‌ها و انسدادها و مابقی درخصوص شرایط امدادی و نحوه انتخاب مسیر سئوال کرده‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.