بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

حذف سهم جاده‌ در تصادفات در گرو‌ توسعه بزرگراه‌ ها و آزادراه‌ ها‌‌

کارشناس جاده سازی با اشاره به کاهش ۱۳۴ کیلومتری فاصله بین شیراز و اصفهان با تکمیل آزادراه شیراز اصفهان، کاهش سوانح رانندگی در این مسیر را از مزیت های تکمیل این آزادراه عنوان کرد و گفت: با توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها سهم جاده در سوانح رانندگی حذف می شود.

حذف سهم جاده‌ در تصادفات در گرو‌ توسعه بزرگراه‌ ها و آزادراه‌ ها‌‌
تین نیوز |

کارشناس جاده سازی با اشاره به کاهش ۱۳۴ کیلومتری فاصله بین شیراز و اصفهان با تکمیل آزادراه شیراز اصفهان، کاهش سوانح رانندگی در این مسیر را از مزیت های تکمیل این آزادراه عنوان کرد و گفت: با توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها سهم جاده در سوانح رانندگی حذف می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد قاسم پورتقی با اشاره به پایان عملیات عمرانی ساخت آزادراه شیراز اصفهان، اظهار داشت: این آزادراه  به طول ۲۱۰ کیلومتر به عنوان طولانی ترین آزاد راه با طرحِ ساخت و بهره برداری یک مرحله ای، پس از افتتاح توسط رئیس جمهور در هفته جاری،  مورد استفاده کاربران خواهد گرفت که گام مهمی در راستای افزایش ایمنی سفر هموطنان ایفا می کند.

وی با بیان اینکه این آزادراه ۱۳۴ کیلومتر نسبت به مسیر موجود کوتاه تر است، افزود: آرامش و آسایش خاطر مسافران ، کاهش مناسب زمان و مسیر سفر و صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت با بهره برداری از این آزاد راه فراهم خواهد شد ، این مسیر شریانی که با بالاترین استانداردهای مهندسی روز دنیا و با همت و توان مهندسان و تلاشگران داخل کشور ، طراحی و اجرا شده است، موجب اتصال دو قطب مهم گردشگری کشور و مسیری در راستای تکمیل شبکه شریانیِ حمل و نقل جاده ای ، ترانزیت و کریدور جنوب شمال است.

این کارشناس حمل و نقل ادامه داد: متاسفانه سال گذشته در مسیر قدیم اصفهان شیراز 989 فقره تصادف رانندگی رخ داد و 135 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و 901 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند که علاوه بر ازدست دادن سرمایه های انسانی ، خسارات های قابل توجه و جبران ناپذیر اجتماعی و اقتصادی را نیز به دنبال دارد، در این راستا بر اساس اقدامات مشابه در ساخت آزاد راه ها در دیگر نقاط کشور، آزاد راه شیراز اصفهان نیز در کاهش چشمگیر سوانح رانندگی و افزایش

ایمنی حمل و نقل و سفرها نقش موثر خود را خواهد داشت .

پورتقی گفت: علاوه بر امتیاز ایمنی تردد در این آزاد راه ، مزیت های متعدد دیگر اجتماعی و اقتصادی ، توسعه گردشگری و صنعت توریسم ، ایجاد اشتغال و بهره مندی بسیاری از هموطنان از این ظرفیت را می توان از مزایای این آزادراه برشمرد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه و تکمیل شبکه های شریانی کشور و افزایش ظرفیت راه های برون شهری با توجه به روند رو به رشد تولید و ورود خودرو به چرخه ترافیک بین شهری و گسترش و توسعه سفرهای هموطنان،  بر ضرورت ظرفیت سازی کریدورهای شمال جنوب و شرق غرب در کنار افزایش سهم ترانزیت حمل و نقل جاده ای به عنوان اولویت های اساسی توسعه حمل و نقل کشور، تأکید کرد.

این کارشناس جاده سازی با بیان اینکه با توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها سهم جاده در سوانح رانندگی بسیار کاهش می یابد، اضافه کرد : به حداقل رساندن و حذف سهم جاده در سوانح رانندگی باید از دغدغه های مهم و مطرح امروز مدیران حمل و نقل باشد و توان و تخصص بخش راهسازی و مهندسی نیز در حال حاضر آمادگی کامل اجرای طرح ها و پروژه های مرتبط و عمرانی را دارا است، از این رو انتظار می رود نهادها و سازمان های متولی در جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی و در صورت نیاز دعوت از علاقمندان و سرمایه گذاران خارجی ، بیش از گذشته اهتمام داشته باشند تا همگام با رشد ترافیک و سفرها طرح های زیرساختی به ویژه آزاد راه ها و کریدورهای اصلی نیز اجرا و تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.