| کد خبر: 178284 |

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس‌راهور:

◄ آمار حوادث رانندگی در کشور بسیار بالا است

کشته شدن ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر دراثر حوادث رانندگی در کشور آمار بسیار بالایی است و باید فرهنگ درست رانندگی در کشور تقویت شود.

تین نیوز

کشته شدن ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر دراثر حوادث رانندگی در کشور آمار بسیار بالایی است و باید فرهنگ درست رانندگی در کشور تقویت شود. سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس‌راهور ناجا بابیان این مطلب گفت: آمار حوادث رانندگی در کشور بسیار بالا است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سرهنگ جهانی شامگاه جمعه در یادواره قربانیان حوادث ترافیکی در استان زنجان افزود: موتورسواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل‌شده و  هم‌اکنون موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند و بیش‌تر کشته‌شدگان موتورسواری جوانان هستند که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس‌راهور تأکید کرد: درحال‌حاضر سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌ساز برون‌شهری در کشور وجود دارد و باید این نقاط ایمن‌سازی شود و تحقق این امر مهم به اعتبار زیادی نیاز دارد.

او افزود: آمار تلفات جاده‌ای در کشور سیر نزولی یافته و این آمار نشان از بهبود وضعیت رانندگی در کشور دارد. هم‌اکنون ۳۳‌میلیون وسیله‌نقلیه در کشور وجود دارد و خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش‌یافته و باید کمک کنیم تا تعداد کشته‌شدگان در تصادفات بازهم کاهش یابد.

جهانی بابیان این‌که عابرین پیاده آسیب‌پذیرترین گروه در حوادث ترافیکی شهری هستند، افزود: بیش از ۷۰ درصد کل سوانح رانندگی مربوط به خطای انسانی است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس‌راهور بر فرهنگ‌سازی بستن کمربند ایمنی تأکید کرد و افزود: استفاده از کمربند ایمنی در داخل شهرها برای سرنشینان جلو اجباری شده؛ اما این مهم در جاده‌ها و بزرگ‌راه‌ها برای تمام سرنشینان الزامی است که باید جدی گرفته شود.

جهانی ابراز کرد: براساس آمارهای ارائه‌شده در سال گذشته هشت درصد جان‌باختگان تصادفات رانندگی کشور کودکان زیر ۱۰ سال بودند که به علت نبستن کمربند ایمنی به بیرون پرت شدند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس‌راهور ناجا  تصریح کرد: تقاضای انواع گواهینامه‌های رانندگی در سال ۹۶ نسبت به سال ۸۵ روند افزایشی دارد و تعداد خودروها از هفت میلیون به ۳۳ میلیون دستگاه افزایش‌یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.