| کد خبر: 260382 |

وزش باد شدید و صدور هشدار نارنجی بارندگی در ۵ استان کشور

برای دو روز آینده در برخی نقاط استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی کشوربا اعلام صدور هشدار نارنجی بارندگی در ۵ استان کشور، گفت: برای دو روز آینده در برخی نقاط استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی،  شمال هرمزگان و جنوب فارس رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

 

به گزارش تین نیوز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، وضعیت جوی و آب و هوای یکشنبه ۲۹ مردادماه را توضیح داد و گفت: برای دو روز آینده در برخی نقاط استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی،  ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس رعد و برق  وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

گودرزی افزود: شدت بارش ها برای امشب در حد هشدار نارنجی است و در جنوب و غرب فارس، هرمزگان، زنجان، جنوب و مرکز اردبیل و شمال خراسان شمالی انتظار می رود که اختلال در تردد بین شهری، احتمالا سقوط سنگ از ارتفاعات، آب گرفتگی معابر و مسدود شدن مسیرها را در پی دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تشریح کرد: برای چند روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک را داریم.

وی در خاتمه پیش بینی کرد: تهران هم امروز در طول روز گاهی وزش باد دارد و بیشینه دمای آن به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه قرار است دومین ایستگاه تمام خودکار استان در شهر رضی تاسیس شود.

همچنین مجید کوهی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: هواشناسی استان اردبیل در راستای توسعه شبکه دیده بانی ایستگاه های اقلیم شناسی و به منظور ارتقای خدمات رسانی و تکمیل خلاء آماری، دومین ایستگاه تمام خودکار استان را در شهر رضی راه اندازی و تجهیز می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.