| کد خبر: 260004 |

افزایش قیمت بلیت اتوبوس ها طبیعی است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور گفت: بازه اربعین اتوبوس ها یکسر خالی از مبدا به سمت مقصد بازمی گردند که افزایش نرخ بلیت اتوبوس ها برای جبران خسارت رانندگان عادی است.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور گفت: بازه اربعین اتوبوس ها یکسر خالی از مبدا به سمت مقصد بازمی گردند که افزایش نرخ بلیت اتوبوس ها برای جبران خسارت رانندگان عادی است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، احمدرضا عامری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور با اشاره به افزایش عادی قیمت بلیت های حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین؛ گفت: پیش از شروع اربعین ناوگان های حمل و نقل اتوبوس با سیلی از مسافران به سمت مناطق مرزی عراق مواجه است که اتوبوس از مبدا به سمت مقصد با ظرفیت تکمیل حرکت می کند اما در مسیر برگشت از طرف مرزها به سمت ترمینال های مربوطه خالی بازمی گردند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور در ادامه تصریح کرد: اگر اتوبوس ها بخواهند از سمت مرزها مجدد با ظرفیت تکمیل از مسافرین بازگردند باید چند شبانه روز در مرزهای عراق مستقر شوند که رانندگان همچنین کاری قطعاً نخواهند کرد و برای جبران مسیر یک طرفه باید قیمت بلیت ها در حد نرمال جبران خسارت افزایش یابد که این موضوع تعجب انگیزی در ایام اربعین نیست.

وی افزود: اتوبوس ها قطعاً نمی توانند یک مسیر خالی از مسافر را طی کنند زیرا؛ دچار زیان ۵۰ درصدی خواهند شد و تا به امروز نرخ مصوبی برای قیمت بلیت های اتوبوس تعیین نشده است.

احمدرضا عامری با اعلام خبر کاهش تعداد ناوگان های اتوبوس جاده ای؛ گفت: با تأسف باید اعلام کرد که تعداد بسیار کمی اتوبوس فعال برای حمل و نقل جاده ای وجود دارد و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فروند اتوبوس در حال خدمات رسانی که تعداد ناوها باید افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول در خصوص تأمین کمبود تعداد اتوبوس برای اربعین اعلام کرد: برای معضل کمبود ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین تعدادی اتوبوس از کشور ترکیه اجاره و تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زوار انجام شده است.

با توجه به نزدیکی اربعین حسینی و نیاز مردم به حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس، خبرها حاکی از افزایش قیمت بلیط اتوبوس است. در روزهای نزدیک به اربعین شاهد افزایش نرخ حمل و نقل در سرویس های منتهی به مرزهای عراق هستیم که بلیت اتوبوس تهران - ایلام به طرز عجیبی یک شبه از ۱۸۰ به ۶۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

بر اساس نظریه برخی از مسئولین مربوطه قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق باید دو برابر قیمت روزهای عادی افزایش یابد و این افزایش قیمت طبیعی است؛ در بازه زمانی ویژه اربعین حسینی اتوبوس ها یکسر خالی از مقاصد شهرهای مرزی با عراق بر می گردند. در زمان رفت زائران، اتوبوس ها خالی برمی گردند و در زمان برگشت زائران ناوگان اتوبوسی بدون مسافر عازم شهرهای مرزی با عراق می شوند. ضمن اینکه معمولاً توقف های طولانی در این مسیر به اتوبوس ها تحمیل می شود.

پیگیری های حاکی بر این است که برای جبران این موارد باید یک افزایش قیمتی در بلیت های اتوبوس داشته باشیم تا این ضرر برای ناوگان های جاده ای جبران شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید 1 0

    خدا تقاص این مردم بگیره آخه مردم باید جبران ضرر اتوبوس خالی رو بده .در طی سال چند بار افزایش قیمت بلیط چند بار ؟

  • رضا 0 0

    خجالت آوره،شرم کنید با تاکسی سواری ارزان تره