| کد خبر: 25046 |

تولید و نصب پل های باکسی برای اولین بار در لارستان

تین نیوز | مدیر کل راه و شهر سازی لارستان از تولید و نصب پل های باکسی و نیوجرسی(حفاظهای بتنی) برای نخستین بار در لارستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی لارستان  داریوش نصر مدیر كل و  سلمان مهرابی رییس اداره راه وشهرسازی گراش از پروژه چهار خطه كردن محور لار – گراش بازدید و از نزدیك در جریان پیشرفت فیزیكی آن قرار گرفتتند. 

مدیر كل راه وشهرسازی لارستان با بیان اینکه احداث راه همیشه با هزینه های فراوان همراه و با مشکلات متعددی مواجه است عنوان داشت: در این بین ابنیه فنی در عملیات راهسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

وی ادامه داد: از جنبه تراز مالی بعضاً تا 30 درصد کل هزینه احداث راه صرف ساخت پل ها می شود. برآورد و محاسبات کارشناسی، اجرای دقیق، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد و نظارت مستمر در حین اجرا از شرایط وملزومات اساسی در احداث ابنیه فنی راه می باشد. 

در منطقه جنوب فارس عموماً تاکنون احداث پل های درجا مرسوم بوده که به دلیل زمان بر بودن، عملیات ساخت این نوع پل ها از نقاط ضعف پروژه های راهسازی محسوب گردیده وکندی پیشرفت فیزیکی کلی پروژه را باعث می شود.

نصر افزود : به همین منظور و در جهت بالا بردن سرعت عمل و كاهش هزینه پیشنهاد تولید پل های باكسی مطرح گردید و با تهیه قالب های مورد نیاز و بر اساس نقشه های فنی تیپ، عملیات ساخت این پل ها برای اولین بار در منطقه آغاز گردید .

مدیر کل راه و شهر سازی لارستان ادامه داد : عملیات چهار خطه كردن محور لار - گراش نخستین محل برای استفاده از این آبروهای آماده بود كه خوشبختانه مراحل نصب این پلها در كمترین زمان ممكن به پایان رسید و انتظار می رود با توجه به نتایج و بازخوردهای مثبت استفاده از این نوع پل ها، گرایش پیمانکاران حوزه راه به استفاده از آن گسترش یافته و شاهد تسریع در انجام عملیات پروژه های راهسازی باشیم .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.