کاهش ۹ درصدی تصادفات در دوماه نخست ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۸
مجموع تصادفات در دوماه نخست امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ از ۱۰ هزار و ۶۰۸ فقره به ۹ هزار و ۶۷۲ فقره رسیده و ۸/۸ درصد کاهش داشته است
مجموع تصادفات در دوماه نخست امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ از ۱۰ هزار و ۶۰۸ فقره به ۹ هزار و ۶۷۲ فقره رسیده و ۸/۸ درصد کاهش داشته است
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست شماره ۱۱۶ کمیسیون ایمنی راههای کشور به ریاست شهرام آدمنژاد، معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد. دری این نشست، اعضای کمیسیون و برخی مدعوین از جمله محمد شکرچی زاده، معاون وزیر رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سید حسین میرشفیع، مشاور و نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرحهای زیربنایی، رضا نفیسی، رییس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حملونقل، مدیران کل راهداری استانهای قم و لرستان و نمایندگان دستگاههای مختلف به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند.
در این نشست ابتدا دبیرخانه کمیسیون آماری از تصادفات رانندگی در سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ را ارائه داد. بر اساس این آمار، تصادفات فوتی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با ۷/۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ از ۸۰۰ به ۷۳۷ فقره و تعداد فوتیها نیز با ۱۰/۵ درصد کاهش از ۱۰۲۴ نفر به ۹۱۶ نفر رسیده است. همچنین مجموع تصادفات نیز در این مدت از ۱۰ هزار و ۶۰۸ فقره به ۹ هزار و ۶۷۲ فقره رسیده و ۸/۸ درصد کاهش داشته است.
همچنین بررسی سال ۹۹ با سال ۹۸ نشان میدهد که در بازه ۱۰ ماهه این سال تعداد کل فوتیها ۹/۱ درصد و تعداد مصدومین ۲۰/۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش یافته است. البته شایان ذکر است که این سال متوسط تردد ساعتی در محورها ۱۴/۲ درصد و تردد استانی ۱۴/۹ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است. در این سال استانهای هرمزگان، قم و اردبیل کمترین کاهش فوتی و استانهای ایلام و سمنان بیشترین کاهش فوتی را در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ داشتهاند.
در این نشست گزارشی از وضعیت ایمنی تردد در محورهای استان قم توسط مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای این استان ارائه شد. بر اساس این گزارش، با وجود افزایش تردد و تصادفات، روند تعداد متوفیان در تصادفات جادهای این استان از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۹، ۳/۵ درصد کاهش داشته اما میزان تلفات در سال ۹۹ افزایش یافته است.
همچنین حدودا ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان به ترتیب در ۵ محور قم-تهران، قم-سلفچگان، کمربندی امام علی (ع)، سلفچگان-اراک و قدیم قم-تهران رخ داده و مسائلی از جمله ترکیب ترافیک سبک و سنگین در محورهای پرتردد، دسترسیهای متعدد و غیر ایمن و غیر مجاز، تخریب و کمبود سیستمهای هوشمند کنترل سرعت، سرقت علائوم و تجهیزات ایمنی در محورهای استان، ترکیب ترافیک شهری و بین شهری در کمربندی قم، کمبود پایگاههای امداد و نجات هلال احمر و عدم پوشش تلفن همراه در برخی از محورها و کمبود خودروهای گشت پلیس راه از جمله اهم مشکلات ایمنی استان بودهاند.
دستور دیگر جلسه نیز ارائه تحلیل عمقی تصادف محور ازنا-الیگودرز با حضور اعضای دبیرخانه کمیسیون ایمنی استان لرستان بود. در این نشست در نهایت مصوب شد که پیشنهاد کاهش سرعت آزادراه تهران-قم از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت توسط دبیرخانه بررسی و نتیجه به کمیسیون ارائه شود. پیگیری مدیریت دسترسیها و سرعت کمربندی قم و محورهای استان، گزارش مستمر پیشرفت توسعه زیرساختهای حملونقل استان قم به کمیسیون ایمنی راهها، و تدوین برنامه کمیسیون ایمنی استان قم برای کنترل و جلوگیری از روند رو به رشد تصادفات استان از دیگر مصوبات جلسه بود.
همچنین موارد دیگر از جمله ارتقای کنترل تردد کامیونهای فاقد بارنامه در سطح شبکه جادهای، ارتقای عملکرد و کنترلها در مراکز طب کار، کنترل و رصد فعالیت ناوگان و رانندگان برای جلوگیری از ترددهای غیر مجاز آنها با بهرهگیری از ثبت تردد توسط دوربینهای کنترل سرعت و پیگیری نصب حفاظ ایمنی ناوگان باری فعال در شبکه حملونقل جادهای در این جسله تصویب شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.