| کد خبر: 231546 |

آمادگی ایران و ارمنستان برای کاهش عوارض تردد جاده‌ای بین دو کشور

در دیدار معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان، دو کشور برای کاهش عوارض تردد جاده‌ای و تسهیل تردد مرزی اعلام آمادگی کردند.

تین نیوز

در دیدار معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان، دو کشور برای کاهش عوارض تردد جاده‌ای و تسهیل تردد مرزی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «شهرام آدم‌نژاد» معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دیدار مقام ارمنستانی با وی در محل وزارت راه و شهرسازی، گفت: از تجربیات دوره فراگیری ویروس کرونا آموختیم که تشریک مساعی و هماهنگی حداکثری بین کشورها در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت، تا چه اندازه حائز اهمیت و نیازمند دقت و توجه بیشتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت رونق بخشیدن به حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت، بر توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و امکانات حمل‌ونقلی کشور تاکید دارد.  

آدم‌نژاد، دو بخش حمل و نقلی ریلی و جاده‌ای را به عنوان اولویت‌ اصلی زمینه‌های ارتقای همکاری‌های دو کشور عنوان کرد و افزود: تجربیات ارزنده و سوابق خوبی در زمینه همکاری‌های موثر طرفین در این بخش‌ها وجود دارد. اما این دست تعاملات از ظرفیت‌های بالقوه به مراتب بیشتری برخوردارند و شایسته است به‌طور مشترک تلاش کنیم تا محدودیت‌های موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را به حداقل و حتی صفر برسانیم.

وی خاطرنشان‌کرد: با این کار ضمن ارتقای کمیت و کیفیت حمل و نقل بین دو کشور، وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت را در منطقه ارتقاء می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد: ایران آمادگی دارد در راستای شتاب‌دهی به رفع محدودیت‌ها و تسهیل تردد کامیون‌ها به ویژه ناوگان ایرانی در پایانه‌ مرزی دو کشور، مذاکرات کارشناسی و فنی را برای کاهش عوارض حمل‌ونقلی مترتب بر آن‌ها پیگیری کند.

«ادوارد هوانسیان» رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان نیز در این دیدار، بر توسعه حمل و نقل دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اقدامات مدنظر برای به‌سازی و نوسازی پایانه مرزی «مغری» در مرز مشترک، حمل و نقل بین دو کشور تسهیل خواهد شد.

وی ادامه‌داد: نوسازی و ساخت جاده‌های جدید یکی از ضرورت‌های دولت جمهوری ارمنستان است.

رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان در عین‌حال بر توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های تبادل اطلاعات تاکید کرد و آن را مهم برشمرد.

هوانسیان، از مراحل نهایی تصویب طرحی در آن کشور درخصوص کاهش عوارض پرداختی جاده‌ای خبر داد.

وی، رفع محدودیت‌های بیشتر و تسهیل در تردد و همچنین بهره مندی بیشتر ایران را از مزیت‌های ترانزیتی عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا ایران نیز به عضویت این اتحادیه در آید تا از مزیت‌های ترانزیتی بیشتر بهره‌مند شود.

رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان بر آمادگی آن کشور برای توسعه همکاری با ایران در زمینه گمرک و در بخش مالیات‌ها نیز تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر راه و شهرسازی اعلام‌کرد: مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان با ارتقای سطح همکاری بین ۲ کشور و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر به یک میلیارد دلار می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.