| کد خبر: 214285 |

سیل ۹۸ پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به راههای کشور خسارت زد

وزیر راه وشهرسازی گفت: سیل گذشته پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۲ هزار کیلومتر راههای کشور خسارت زد.

تین نیوز

وزیر راه  وشهرسازی گفت: سیل گذشته پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۲ هزار کیلومتر راههای کشور خسارت زد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمداسلامی روز چهارشنبه در جلسه بررسی راههای الیگودرز افزود: تخصیص اول این خسارات که نصف آن ملی و بقیه استانی بوده یکهزار و ۵۰۰  تومان است که تنها ۹۰۰ میلیارد تومان ان برای جاده جدید پلدختر- خرم آباد اختصاص یافت.

وی با اشاره به آسیب ۷۰۰ پل در سیل پارسال ادامه داد:  شاخص های توسعه و برخورداری را در طرح ابرار تهیه کرده ایم و اولویت های ما در لرستان تیم مدیریتی و نمایندگان است.

وی با اشاره به اعزام ۱۰  نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی به لرستان گفت: طرح های مهم الیگودرز باید تا پایان سال و در فصل کاری انجام شود که مهمترین ان سه راهی شول آباد و تقاطع غیرهمسطح  و ۹ کیلومتر جاده  الیگودرز – داران است.

وی در خصوص تخصیص زمین برای طرح گردشگری حوضیان گفت: این طرح را باید برای لرستان و کشور به فرصت تبدیل کنید در غیراینصورت وزارت راه و شهرسازی با آن مخالفت می کند.

اسلامی ادامه داد: بهترین زمین ها در جوار سد وجود دارند و ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی برای طرح لحاظ شده بنابراین باید کار فاخر انجام و به برکت تبدیل گردد نه اینکه ضایعه ای برای مردم شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه برای بازدید از طرح های راه‌سازی لرستان و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه وارد الیگودرز شد.

به گزارش ایرنا وزیر  راه و شهرسازی در شهرستان الیگودرز ابتدا از راه های این منطقه بازدید می کند ودر جلسه ای به بررسی مشکلات راه های شهرستان می پردازند.

همچنین با توجه به اینکه اسلامی وزیر معین دولت در بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی لرستان است فردا پنجشنبه صبح جلسه اقتصاد مقاومتی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

بازدید از آزادراه در دست ساخت خرم آباد - اراک، راههای روستایی پلدختر، روند بازسازی برخی مناطق سیلزده این شهرستان نیز از دیگر برنامه های کاری وزیر راه و شهرسازی در لرستان است.

همچنین قرار است قطعه چهار جاده جدید پلدختر با حضور وزیر راه و شهرسازی  کلنگ زنی شود.

طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.