| کد خبر: 21026 |

ساخت کنار گذر پل ها ضروری است

تین نیوز |    مدیركل راه و شهرسازی استان قم گفت: راههای استان قم به دلیل موقعیت خاص با وجود محدوده كم جغرافیایی، نقش بسیار موثری در ارتباطات كشور به ویژه در شمال و جنوب و جنوب غرب ایفا می كند و كریدور ارتباطی 17 استان است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان قم، محسن بهشتی در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران كه در تالار امام رضا(ع) ساختمان استانداری و با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر ورئیس سازمان مدیریت بحران كشور برگزار شد سخنان خود در زمینه كارگروه زلزله را با توضیح در زمینه راه های استان آغاز كرد و گفت: براساس سالنامه آماری سال 92 ، راه های قم دارای رتبه اول دربین استان های كشور و در زمینه حمل بار بیشترین میزان تناژ را دارد، این موضوعی بود كه بهشتی به آن اشاره و خاطرنشان كرد: همین امر موجب استهلاك راه ها و پل های استان می شود.

وی با بیان اینكه در بحث راه ها بیشترین مشكل متوجه پل ها است، گفت: 66 پل در راه های مواصلاتی استان وجود دارد كه فاقد كنار گذر هستند اگر اعتبارات به موقع تخصیص داده نشود و اتفاقی رخ دهد از آنجایی كه پل ها راه دسترسی هستند ، بخشی از راه كشور قطع خواهد شد.

مدیر كل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری راه های استان خاطرنشان كرد: نباید به راههای استان، استانی نگاه شود، این راه ها نقش ملی دارند و در مواقع بحران و زلزله برای سایر استان ها، خدمات رسانی انجام می شود.

به گفته بهشتی، استان قم استان زلزله خیزی است و دو سه گسل فعال وجود دارد، اگر میزان زلزله سال 86 كمی بیشتر از آنچه كه اتفاق افتاد بود با بحرانی شبیه به زلزله بم مواجه بودیم .

وی ادامه داد: از 12 هزار و 700 هكتار محدوده شهر قم ،هزار و 752 هكتار بافت فرسوده است كه در دل این میزان 220 هكتار مربوط به سكونتگاه های غیر رسمی است كه وضع بسیار نامناسبی دارد و 240 هزار از جمعیت قم در این بافت های فرسوده و سكونتگاههای غیر رسمی سكونت دارند كه نیاز است دستگاههای مربوط باید نظارت بیشتری داشته باشند.

مدیر كل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح ها ومطالعات ریز پهنه بندی انجام شده ومورد نیاز در استان قم و معین بودن استان قم برای شهری مانند تهران در صورت بروز زلزله ،بار دیگر بر ضرورت توجه به اختصاص اعتبارات در جهت حل این مسائل و مشكلات تاكید كرده وخواستار توجه بیشتردولت به استان قم شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.