| کد خبر: 208660 |

◄ اوج‌گیری سفرهای بین شهری، همزمان با بازگشت ترافیک به تهران + فیلم

مرکز مدیریت راه‌های ایران اعلام کرد که تردد بین استانی در شبانه روز گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

مرکز مدیریت راه‌های ایران اعلام کرد که تردد بین استانی در شبانه روز گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تاکیدات و توصیه‌های متعددی مبنی بر عدم انجام سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه طی روزهای گذشته صورت گرفته بود. 

به گزارش تین نیوز، براساس این گزارش تردد در راه‌های برون شهری در سه روز گذشته نسبت به تعطیلات نوروز افزایش قابل توجهی داشته که علت آن بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی عنوان شده است.

 تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور نشان می‌دهد به‌ استثنای محورهای مسدود و ممنوع،‌ مابقی جاده های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است. اما در ۲۴ ساعت گذشته میزان تردد نسبت به روز قبل ۱۴.۷ درصد افزایش داشته است.

اینجا بخوانید: ​افزایش ۱۴.۷ درصدی تردد در جاده‌های کشور

این در حالی است که علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به مراکز درمانی پایتخت در دو روز گذشته خبر داده است. به گفته وی افزایش پرشمار مردم در سطح شهر نگران‌کننده است و قطعاً شرایط مقابله با بیماری را سخت‌تر می‌کند. وی روز گذشته نیز گفت که هنوز نگرانی ها در مورد بازگشت موج دوم مسافران ‌نوروزی به قوت خود باقی است.

دو روز پیش سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهور نسبت به آغاز به کار فعالیت واحدهای تولیدی هشدار داد و نوشت «هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تأیید نباشد شعله‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصادی کشور را خواهد گرفت.»

رشد ترافیک شهری

از روز گذشته و با باز شدن مراکز اداری و تولیدی در ایران میزان رفت و آمد در شهرها نیز افزایش قابل توجهی یافته و شهر تهران نیز شاهد افزایش قابل ملاحظه سفرهای درون شهری است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به شلوغی معابر شهر در روز ۱۶ فروردین اعلام کرد: استفاده از خطوط مترو در این روز نسبت به روزهای نیمه اول فروردین ۲.۵ برابر شده است.

به گفته غلامحسین محمدی، این زنگ خطری است که باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد و فورا برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا چاره جویی کنند.

از سوی دیگر،بنابر اعلام مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، مجموع طول صف ترافیک در پایتخت دیروز به ۴۳ کیلومتر رسیده است. عددی که تنها اندکی از میزان روزهای اوج ترافیک در تهران کمتر است. تصاویر ارائه شده توسط صدا و سیما نیز نشان می‌دهد ترافیک به خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم پایتخت بازگشته و این موضوع می تواند خطری جدی برای شیوع بیشتر بیماری در تهران باشد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.