| کد خبر: 208629 |

◄ روایت یک راننده گرفتار در مرز بلغارستان از دشواری‌های بازگشت به ایران + فیلم

این راننده در حال حاضر در مرز ایران و گمرک بازرگان است اما آن‌طور که به خبرنگار ما گفت اکنون که با سختی و مشقت فراوان به ایران رسیده هنوز نماینده شرکتی که کالای مورد نظر برای آن حمل شده، امکان ترخیص بار مورد نظر را فراهم نساخته است و در پاسخ به تماس این راننده در مورد علت عدم ترخیص وی گفته است: اسنادی که باید برای ترخیص کالا از تهران برسد هنوز نرسیده است.

تین نیوز

سرانجام پس از 13 روز توقف در مرز رومانی و بلغارستان، 19 دستگاه کامیون ایرانی با اسکورت نیروهای پلیس عازم مرزهای ترکیه و ساعتی پیش از ترکیه امروز وارد مرز بازرگان شدند.

به گزارش تین نیوز، اواخر اسفند ماه امسال،  19 دستگاه کامیون ایرانی به دلیل بسته شدن مرز کشورهای اروپایی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، در مرز رومانی و بلغارستان متوقف شده و اجازه ورود به خاک این کشور را پیدا نکردند.

بیشتر بخوانید: اجازه تردد کامیون‌های ایرانی در مرز بلغارستان؛ منوط به مجوز دولت ترکیه

پس از رایزنی‌های دستگاه دیپلماسی کشورمان، سرانجام پس از 13 روز توقف و در تاریخ 12 فرودین برابر با  اول آوریل این کامیون‌ها از مرز رومانی خارج و با اسکورت پلیس به خاک بلغارستان وارد و از آنجا وارد کشور ترکیه شده و خاک ترکیه را طی کرده و در روز 15 فروردین برابر با سوم آوریل از مرز گوربلاگ ترکیه خارج و به سمت ایران و گمرک بازرگان حرکت کردند.

11

یکی از این رانندگان در تماس با خبرنگار تین نیوز، عنوان کرد: به دلیل ترس از انتشار بیماری کرونا و با هدف عدم ارتباط این رانندگان با دیگران، این رانندگان مسافت 550 کیلومتری بلغارستان تا ترکیه و همچنین مسیر 2000 کیلومتری ترکیه تا ایران را بدون استراحت و خواب و اجباراً با زیرپا گذاشتن قوانین تردد بین‌المللی  رانندگی کرده تا هرچه زودتر از خاک این کشورها خارج شده تا هرگونه احتمال انتشار این بیماری توسط رانندگان ایرانی از بین برود.

2

به گفته این راننده در طول مسیر، عبور از چراغ قرمز هم برای ناوگان ایرانی آزاد شده بود و خودروهای شخصی نیز برای عبور این ناوگان توسط پلیس متوقف می‌شدند که این موضوع بیانگر اهمیت جلوگیری از هر نوع ارتباط رانندگان ایرانی با مردم با هدف پیشگیری از هرگونه احتمال شیوع بیماری کرونا بوده است.

1

این راننده در حال حاضر در مرز ایران و گمرک بازرگان است اما آن‌طور که به خبرنگار ما گفت اکنون که با سختی و مشقت فراوان به ایران رسیده هنوز نماینده شرکتی که کالای مورد نظر برای آن حمل شده، امکان ترخیص بار مورد نظر را فراهم نساخته است و در پاسخ به تماس  این راننده در مورد علت عدم ترخیص وی گفته است: اسنادی که باید برای ترخیص کالا از تهران برسد هنوز نرسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.