| کد خبر: 207589 |

بررسی جزییات تبادلات تجاری با همسایگان و کاهش تردد در جاده‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی از تماس تلفنی حسن روحانی خبر داد و گفت: در این تماس تلفنی آخرین وضعیت تبادلات تجاری با همسایگان، پروازهای بین المللی و تردد در جاده ها به اطلاع رییس جمهوری رسانده شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از تماس تلفنی حسن روحانی خبر داد و گفت: در این تماس تلفنی آخرین وضعیت تبادلات تجاری با همسایگان، پروازهای بین المللی و تردد در جاده ها به اطلاع رییس جمهوری رسانده شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اسلامی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزییات این گفت وگوی تلفنی را تشریح کرد و افزود: در این تماس تلفنی رییس جمهوری جویای آخرین وضعیت مرزها و تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، پروازهای بین المللی، وضعیت لجستیک و تردد در جاده ها بودند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این گزارش به ریاست جمهوری اعلام شد که تمامی پروتکل های وزارت بهداشت در همه حوزه های حمل و نقل و تمامی ایستگاه های راه آهن،  فرودگاه ها، بنادر و همه پایانه های  بار و مسافر  انجام می گیرد. در حال حاضر در همه مرزهای کشور تبادلات تجاری براساس پروتکل های وزارت بهداشت در حال انجام است.

اسلامی درخصوص پروازهای بین المللی گفت: در گزارشی که خدمت آقای رییس جمهور داشتیم اعلام شد که پروازهای بین المللی توسط هواپیماهای داخلی و خارجی براساس توافقات صورت گرفته فعلا با چند کشور از جمله چند کشور اروپایی مطابق پروتکل های تجاری انجام می گیرد.

وی افزود: در این خصوص مهمترین اقدام در پروازهای بین المللی جا به جایی کالاهای مورد نیاز فوری کشور به ویژه اقلام دارویی و تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت است که از اقصی نقاط به کشور حمل و تحویل وزارت بهداشت شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام بنادر کشور کاملا فعال بوده و تخلیه و بارگیری کشتی ها در حال انجام است. این تخلیه و بارگیری به خصوص در تامین کالاهای اساسی و حمل آن از بنادر به اقصی نقاط کشور است که خوشبختانه با حضور غیرتمندانه رانندگان عزیزمان در حمل و نقل عمومی بدون وقفه انجام می گیرد.

اسلامی میزان تردد در جاده های کشور با توجه به اطلاعیه های داده شده را دیگر موضوعی اعلام کرد که از سوی رئیس جمهور مورد پیگیری قرار گرفت و در این خصوص تصریح کرد: در خصوص تردد در جاده ها و آخرین وضعیت آنها جا دارد یک قدردانی از مردم عزیز کشورمان داشته باشیم که تاحدودی  به درخواست ها برای پرهیز از سفرهای غیرضروری توجه کردند.

وی افزود: طبق آماری که خدمت آقای رییس جمهور اعلام شد، تردد در استان های اصفهان (۲۷ درصد)، مازندران (۳۶ درصد) و گیلان (۴۰ درصد) کاهش را در روزهای پنجشنبه و جمعه ثبت کرده اند.

اسلامی گفت: به این ترتیب به طور کلی تردد در جاده های کشور طبق آمارهای اعلام شده به طور متوسط با کاهش ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: با گزارش های وضعیت یاد شده خدمت آقای رئیس جمهوری اسلامی ایران،  ایشان در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از زحمات جامعه حمل و نقل کشور، بر کنترل موازین پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.